اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جزیره هرمز:

رمضان زمان مناسبی برای پخش‌ سریال‌ روح‌های سرگردان نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه جزیره جنوبی هرمز واقع در آب‌های خلیج فارس گفت: از مسئولان صدا و سیما انتظار می‌رود در ماه مبارک از پخش سریال‌هایی که به وسیله نقش ارواح قصد سرگرم کردن مخاطب را دارد، پرهیز کنند.

رمضان زمان مناسبی برای پخش‌ سریال‌ روح‌های سرگردان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز در جنوب بندرعباس، حجت‌الاسلام سید سجاد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه بحث آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: ریشه تمام مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در عدم توجه و پایبند نبودن به مسائل دینی می‌دانیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بازیافت ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی است.

امام جمعه هرمز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از همه نمازگزاران خواست که با توجه به آموزه‌های دینی در این ماه بر تلاوت قرآن و عمل به آیات آن، دستگیری از نیازمندان، اطعام و اکرام، صله رحم و انجام واجبات و پرهیز از محرمات بپردازند.

وی افزود: همه مجموعه‌های فرهنگی مبلغان و واعظان تلاش کنند جامعه علی‌الخصوص جوانان را به سمت قرآن و احکام قرآنی سوق دهند و صدا و سیما که نقش ارزنده‌ای در تربیت دینی و فرهنگ سازی دارد در این راستا برنامه‌های بسیار ارزشمندی نیز ارائه کرده است.

موسوی افزود: از برنامه‌های طنزی که به وسیله تمسخر دیگران قصد خنداندن مردم را دارند که با آموزه‌های قرآنی و دینی ما در تضاد است پرهیز شود و در این ماه مبارک سریال‌هایی که به وسیله نقش ارواح قصد سر گرم کردن مخاطبین را دارند و واقعیت آن، گونه خارجی هم ندارد پرهیز شود تا زحمات مخلصان و مجموعه متعهد و توانمند عرصه صدا و سیما که کم هم نیستند خدشه دار نشود و جامعه نیز منتفع گردند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه بهار قرآن افزود: ماه رمضان ماه بهار قرآن و ماه خودسازی و دستگیری از نیازمندان است اما بعضی از مجموعه‌های فرهنگی بدعت غلطی را پایه‌ریزی کرده‌اند که بعضی از مدبران هم در این بدعت از هم سبقت می‌گیرند و در نزد آنان همین که نام برنامه‌های فرهنگی در ماه رمضان آورده شود جام فوتبال رمضان تمام برنامه‌های آنان را پر می‌کند در حالی که چنین نیست.

وی ادامه داد: 11 ماه سال در اختیار مسئولان است تا جام برگزار کنند بنابراین هنر آنان این است که در این ماه بتوانند جوانان ورزشکار زیر مجموعه خود را به محافل قرآنی سوق دهند و تیم‌های اطعام و اکرام تشکیل داده و ورزشکار متعهد بسازند.

حجت‌الاسلام موسوی از متولیان فرهنگی خواست که جوانان را جذب محافل دینی و قرآنی کنند و از هرگونه روزه خواری و تظاهر به آن در انظار عمومی پرهیز شود.

خطیب جمعه هرمز با اشاره به شعار سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: این چشم اندازی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند در این سال به آسانی پایان نبریم و همه با جدیت این شعار را محقق سازیم چرا که بستر سازی و ایجاد زمینه سرمایه گذاری و حمایت از تولیدکنندگان، وظیفه مدیران و کارگزاران بوده و سرمایه گذاری و تولید وظیفه سرمایه گذاران است که این امر حمایت گسترده و همت مردم را می‌طلبد.

موسوی در ادامه با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی (ره) افزود: از سنت‌های حسنه‌ای که در جمهوری اسلامی احیا شد و نقش اساسی در آگاهی بخشی و عدم انحراف و به زانو در نیامدن ملت دارد نماز جمعه است که به اذن ولی فقیه اقامه می‌شود.

امام جمعه جزیره هرمز در پایان به حماسه عملیات افتخار آمیز مرصاد در سال 67 اشاره کرد و گفت: سازمان منافقین که دستانشان آلوده به خون ملت است و افسار نوکری استکبار به گردن آویخته است به زعم خود که در توهم به سر می‌برند تصور می‌کرد که 48 ساعته در تهران حضور دارد اما فرزندان این ملت، ارتش قهرمان و سربازان گمنام امام زمان (عج) هرگز اجازه چنین را کاری را به آنها ندادند و در همین راستا یاد شهید صیاد شیرازی فرمانده آن عملیات و شهدای عملیات مرصاد را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول