اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرند با تولید 42 هزار تن مقام سوم تولید زردآلوی کشور

برگه و قیسی مرند به اروپا و‌ آسیای مرکزی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مرند با بیان اینکه این شهرستان با 42 هزار تن مقام سوم تولید زردآلو کشور را دارد، گفت: علاوه بر تازه‌خوری، این محصول به صورت برگه و قیسی به اروپا، آسیای مرکزی و منطقه خلیج فارس صادر می‌شود.

برگه و قیسی مرند به اروپا و‌ آسیای مرکزی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو در سطح استان مقام اول و در سطح کشور مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مقدار 3 هزار و 500 هکتار از باغات زردآلوی این شهرستان بارده و 346 هکتار بقیه نیز غیربارده است، افزود: مقدار تولید سالانه زردآلو حدود 42 هزار تن و متوسط عملکرد در واحد سطح 12 تن در هکتار است.

وی با بیان اینکه امسال به علت سرمازدگی بهاره با کاهش 50 درصدی تولید مواجه بودیم، ادامه داد: تعداد 17رقم زردآلو در این شهرستان کاشته می‌شود که اغلب ارقام عسگر‌آباد، نصیری، اردوباد و تبرزه است.

رحیم‌زاده با بیان اینکه حدود 3 هزار نفر در امر تولید و فراوری زردآلو به اشتغال مشغول هستند، گفت: 60 درصد محصول زردآلو تولیدی در این شهرستان به قیسی و لواشک تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر تغذیه بازار، برگه زردآلو و قیسی نیز از عمده محصولات فرآوری شده این شهرستان به شمار می‌آید، افزود: علاوه بر تازه‌خوری در بازارهای استانی و شهرستان‌های همجوار، به صورت برگه و قیسی به اروپا، آسیای مرکزی و منطقه خلیج فارس صادر خواهد شد.

رحیم‌زاده با اشاره به استعدادهای منطقه به لحاظ قرار گرفتن در دامنه رشته‌کوه‌های "میشو" تصریح کرد: از کشاورزان می‌خواهیم تا به‌موقع محصولات زراعی و باغی خود را در صندوق بیمه حمایت از کشاورزان بیمه کنند تا در صورت سرمازدگی و تگرگ بتوانند درصد بیشتری از خسارات خود را جبران کنند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول