اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

برخی جوانان به دنبال پشت میزنشینی و کار بدون زحمت هستند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از ایجاد دانشگاه‌های مختلف بدون توجه به نیازمندی‌های کشور گفت: این امر موجب شده برخی جوانان به بهانه داشتن مدرک تحصیلی تنها به دنبال پشت میزنشینی و کار بدون زحمت باشند.

برخی جوانان به دنبال پشت میزنشینی و کار بدون زحمت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در همایش خانواده‌های شهدای شهرستان میانه با اشاره به لزوم رفع وابستگی اقتصاد کشور به ثروت نفت اظهار کرد: شرایط اقتصادی را باید تولید تعیین کند نه قیمت نفت و برای این منظور باید همه برای حضور در حوزه کار و تولید و به دست آوردن استقلال اقتصادی مهیا شویم.

وی با اشاره به شرایط جدید اقتصادی در کشور تاکید کرد: این شرایط مستلزم صبر و تحمل از سوی مردم است تا دولت برنامه‌های خود را برای تقویت تولید ملی به پیش برده و برای تامین نیازمندی‌های مردم مجبور به واردات نشود.

بیگی در ادامه با انتقاد از ایجاد دانشگاه‌های مختلف بدون توجه به نیازمندی‌های کشور خاطرنشان کرد: این گونه سیاست‌های نادرست آموزشی موجب شده که برخی از جوانان به بهانه داشتن مدرک تحصیلی تنها به دنبال پشت میزنشینی و کار بدون زحمت باشند.

وی تغییر نگرش جوانان به موضوع اشتغال را ضروری دانست و افزود: شرایط جدید اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که جوانان جویای کار برای ورود به بازار اشتغال لزوما باید به دنبال مهارت و حرفه‌آموزی باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمرکز دولت به موضوع توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال در این بخش، از تصویب 190 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان میانه خبر داد.

وی افزود: بیش از 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان قابل واگذاری به جوانان جویای کار است و این امکانات در کنار منابع آب میانه باید تبدیل به تولید در بخش کشاورزی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه بر رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: خانواده‌های شهدا نقطه امید و اتکای ملت ایران هستند و دولت خود را متعهد می‌داند که در حد توان و امکانات خود پاسخگوی مطالبات آنان باشد.

وی با بیان اینکه عزت و اعتبار جمهوری اسلامی در صحنه جهانی در عصر حاضر به برکت خون شهدا و زحمات جانبازان و ایثارگران به دست آمده است، افزود: تمام رویارویی‌های نظام سلطه با انقلاب اسلامی فرصتی برای استقلال و خودکفایی ملت ایران فراهم کرده و امروز ایران اسلامی قدرتمندتر و سربلندتر از گذشته در جهان می‌درخشد.

بیگی خاطرنشان کرد: اگر نظام سلطه بداند که با حمله نظامی می‌تواند لطمه‌ای به انقلاب اسلامی بزند لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کند؛ اما قدرت ملت ایران مانع از آن می‌شود که دشمن به خود جرأت هر گونه تجاوزی را بدهد.

وی اظهار داشت: دشمنان تلاش زیادی کرده‌اند تا جمهوری اسلامی را در دنیا منزوی کنند اما امروز پایگاه‌های آنها در منطقه سقوط کرده و با الهام از انقلاب اسلامی ایران آرمان‌های اسلامی در کشورهای منطقه حاکم شده است.

ملت ایران به تحریم‌های نظام سلطه اعتنا نمی‌کند

بیگی با بیان اینکه ملت ایران به تحریم‌های نظام سلطه اعتنا نمی‌کند، افزود: دشمن تصور می‌کرد که تحریم‌ها، ملت ایران را به نقطه‌ای می‌رساند که به غذای روزمره خود نیز محتاج باشند؛ اما این تحریم‌ها علیرغم سختی‌هایی که به همراه داشت، نه تنها موجب کم‌ترین کاستی در مملکت نشد بلکه منجر به خودکفایی ملی در عرصه‌های مختلف شده است.

در این همایش چند تن از جانبازان میانه نیز مشکلات جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای این شهرستان را بیان کردند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول