اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز نخستین بازی لیگ دوازدهم در آبادان

صدای نفس‌هایت را برای پیروزی می‌شنوم

خبرگزاری فارس: لیگ دوازدهم در حالی آغاز می‌شود که تیم پیر صنعت نفت آبادان نخستین بازی لیگ را برابر پرسپولیس کهکشانی آغاز می‌کند.

صدای نفس‌هایت را برای پیروزی می‌شنوم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهروندان و فوتبال دوستان آبادانی از ساعات اولیه صبح برای تهیه بلیط ایستادن در صف طولانی و هوای گرم آبادان را به عشق تیم‌شان تحمل می‌کنند.

طرفداران پر تعداد نفت آبادان با پرچم‌ها و پیراهن‌های زرد از ساعات اولیه صبح با حضور در صف طولانی بلیط خود را برای دیدن بازی سراسر تماشایی آماده می‌کنند.

طلایی‌پوشان گرما و شرجی را نمی‌شناسند، خستگی را با عشق معنا می‌کنند، دلدادگی را در تشویق بی امان می‌دانند و در یک کلام برای پیروزی تیم‌شان از هر حرکتی استقبال می‌کنند.

کلمات برای توصیف این همه دلبستگی جایی در فرهنگ لغات فوتبال دوستان ندارد اما تماشاچیان آبادانی خود این لغت را معنا کرده و به فرهنگ فوتبال دوستان وارد می‌کنند.

هواداران که این روزها به رویای قهرمانی در لیگ برتر و حضور مقتدرانه تیم‌شان در لیگ فکر می‌کنند تا شاید این پیر فوتبال ایران بار دیگر ستاره ساز تیم ملی سال‌های پیش فوتبال ایران باشد.

از دیدگاه عاشقان فوتبال این توقع بزرگی نیست زیرا امکانات مالی برای تیم صنعت نفت و پشتیبانی  هواداران و مردم فوتبال دوست آبادان از هیچ بیننده‌ای پنهان نیست پس قهرمانی در لیگ دوازدهم توقع بزرگی نیست.

در این میان بانوان آبادانی نیزهمپای برادران، پدران و همسران خود و با وجود عدم حضور در ورزشگاه خود را از تب‌وتاب این روزهای فوتبالی در شهر، دور نمی‌دانند.

بانوان آبادانی با تشویق مردان خانواده خود برای حضور آنان در استادیوم فعالانه هم‌پیمان شده‌اند و خود در خانه با دنبال کردن بازی و نقد تیمشان نشان می‌دهند که تیم صنعت نفت در دل همه شهروندان جای دارد.

شاید شنیدن صدای نفس‌های پیروزی از خانه و در میان جمع بزرگ بانوان همچون حضور در استادیوم به گوش نرسد اما علاقه به تیم طلای‌پوشان تنها با حضور در استادیوم، نشستن بر صندلی جایگاه‌‌ها و بلندی صدای تشویق طرفداران محقق نمی‌شود؛ این علاقه درخون پیر، جوان، زن و مرد آبادانی جاری است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول