اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعترافات یک نظامی لیبیایی: در سوریه خبری از انقلاب مردمی نیست

خبرگزاری فارس: یک نظامی لیبیایی که برای کمک به معارضان سوری به این کشور سفر کرده بود، ضمن بازگشت از سوریه تاکید کرد که آنچه هم اکنون در سوریه رخ می‌دهد، جنگ بین دولت و افراد جنایتکار است نه انقلاب مردمی.

اعترافات یک نظامی لیبیایی: در سوریه خبری از انقلاب مردمی نیست

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره، شبکه خبری "لیبیا الان" ضمن انتشار اظهارات یک نظامی لیبیایی که برای کمک به معارضان سوری به این کشور سفر کرده بود نوشت: این نظامی لیبیایی از طریق مرز ترکیه برای کمک به مردم و انقلاب مردمی سوریه به ترکیه سفر کرده بود تا از آنجا به سوریه رفته و در انقلاب مردمی شرکت کند.

این فرد که "حازم . م" نام دارد، در ادامه اظهاراتش می‌گوید: حدود دو ماه پیش برای شرکت در جنگ علیه نظام سوریه به مرزهای ترکیه رفتم، جایی که گروه‌های تروریستی بسیاری در آنجا بسر می‌برند.

حازم می‌افزاید: در ابتدای سفر به ترکیه گذرنامه‌ام را از من گرفتند و مرا به مرزهای این کشور با سوریه اعزام کردند. در آنجا به من و گروه‌های تروریستی آموزش‌های نظامی و نحوه کار با مواد منفجره را یاد دادند تا بتوانیم به مبارزه با ارتش سوریه برویم.

این نظامی لیبیایی می‌گوید: ما به همراه شماری از افراد حاضر در مرز ترکیه به شهر حماه رفته و به گردان "عمار بن یاسر" ملحق شدیم. در آن زمان تصور می‌کردم که اکنون با مردم سوریه که مقابل بشار اسد صف کشیده‌اند، مواجه می‌شوم اما دیدم افراد مشغول جنگ افرادی از اتباع کشورهای عربی و آفریقایی هستند.

این نظامی لیبیایی در ادامه اعترافات گفت: آنچه مرا به ترک این میدان جنگ واداشت نحوه برخورد با ما بود. به گونه‌ای که هریک از معارضان که کشته می‌شد، را با توجه به تابعیت وی می‌سوزاندند یا اعضای بدن آنها را می‌فروختند، مثلا اگر کسی با تابعیت آفریقایی در جنگ کشته می‌شد آن را می‌سوزاندند و اگر از دیگر کشورها بود، اعضای بدن او را به گران‌ترین قیمت ممکن می‌فروختند.

حازم می‌افزاید: هنگامی‌که از فرمانده خود علت این امر را سوال کردم، گفت که این کار را برای عدم شناسایی افراد انجام می‌دهند تا مبادا نظام سوریه متوجه حضور افرادی از کشورهای مختلف در جنگ شود و اعلام کند، این جنگ را دیگر کشورها به راه انداخته‌اند و افزون براینکه درآمد حاصل از فروش اعضای کشته‌ها را صرف کمک به جنگ علیه دولت سوریه می‌کنیم.

حازم از تمامی کسانی که از دیگر کشورهای عربی برای جنگ به سوریه رفته یا قصد سفر به این کشور را دارند، خواست تا به هیچ وجه به سوریه نروند، چون آنچه در سوریه رخ می‌دهد، انقلاب مردمی نیست.

او گفت: وقتی وارد سوریه شدیم، شعار جهاد سر می‌دادیم. تصور می‌کردیم ارتش سوریه زنان و کودکان را کشتار می‌کند، اما وقتی با واقعیت روبه‌رو شدیم، دریافتیم جنگ بین عده‌ای جنایتکار و ارتش سوریه است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول