اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با ادعای قدرت و اتحاد روزافزون مخالفان سوری

آمریکا بار دیگر تهدید به بروز جنگ داخلی در سوریه کرد

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا با ادعای اینکه اسد در حال از دست دادن کنترل خود در سوریه است، اعلام کرد که هرچه سریعتر انتقال سیاسی در این کشور عملی شود،‌ احتمال جلوگیری از بروز یک جنگ داخلی بیشتر می‌شود.

آمریکا بار دیگر تهدید به بروز جنگ داخلی در سوریه کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه با ادعای اینکه دولت سوریه در حال از دست دادن کنترل خود بر کشور است، اعلام کرد که جهان باید برای جلوگیری از گسترش خلاء قدرت خطرناک و خشن در این کشور وارد عمل شود.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا با اشاره به بمبگذاری امروز در دمشق و کشته شدن وزیر دفاع سوریه و جراحت رئیس دستگاه اطلاعاتی و مشاور اسد در امور نظامی در این بمب گذاری، در این باره مدعی شد: نظام اسد در حال از دست دادن کنترل سوریه است.

"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا نیز امروز ضمن اشاره به جنگ پایداری که در دمشق جریان دارد، گفت که شرایط در سوریه به سرعت در حال خارج شدن از کنترل است؛ وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری امروز چهارشنبه خود در پنتاگون مدعی شد: همکاری آمریکا و جامعه بین المللی از طریق سازمان ملل جهت تحت فشار قرار دادن "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و کناره گیری او از قدرت و شروع یک روند انتقال مسالمت آمیز در این کشور، بیشتر از هر زمان دیگری یک ضرورت محسوب می شود.

علاوه براین، خبرگزاری "رویترز" نیز در خبری نوشت که کاخ سفید اعلام کرده است که هرچه سریع تر انتقال سیاسی در سوریه اتفاق بیفتد، احتمال جلوگیری از بروز جنگ داخلی در این کشور بیشتر خواهد بود.

بر اساس این خبر،‌ کاخ سفید مدعی شده است که شاهد یک نیروی فزاینده علیه اسد و قوی تر و متحد شدن مخالفان سوری است.

این در حالیست که جامعه اطلاعاتی آمریکا در آخرین مورد از برآوردهای خود از شرایط سوریه، به انسجام میان نزدیکان و ارتش نظام اسد و عدم وجود شکاف میان آنها اعتراف کرده و امید واشنگتن به سرنگونی نظام سوریه را ناامید کرده اند.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا در شرایطی که تمایلی به افشای نامش نداشت،‌ در این رابطه اعلام کرده است: افراد نزدیک به نظام سوریه و کسانی که در سطح بعدی قرار دارند، همچنان در حمایت و پشتیبانی از نظام سوریه و اسد قاطع به نظر می رسند.

یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است: ارزیابی های کلی ما از شرایط جنگ در سوریه این است که ما همچنان شاهد انسجام نسبی نیروهای ارتشی نظام سوریه هستیم؛ این نیروها در طول یک سال و نیم گذشته درباره چگونگی برخورد با این نوع طغیان، درس آموخته اند؛ این طغیان نیز در حال قوی تر شدن است؛ طغیانی که شرایط را برای یک درگیری طولانی مدت فراهم می کند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که در حمله ساعتی قبل به مقر سازمان امنیت ملی سوریه، "آصف شوکت" رئیس دستگاه اطلاعاتی و معاون ستاد مشترک ارتش این کشور کشته شد.

بنا بر گزارش‌های رسیده، این حمله انتحاری بوده است و تاکنون جزئیاتی درباره تعداد افراد کشته شده منتشر نشده است اما برخی اخبار ضد و نقیض از جراحت و کشته شدن تعدادی از مسئولان سوریه حکایت می‌کند.

کارشناسان تصریح کردند: انفجاری که امروز منجر به قتل وزیر دفاع سوریه شده است، کار گروه‌های افراطی نظیر القاعده است؛ این بمب گذاری انتحاری توسط یکی از محافظان انجام شده است و تاکنون گروهی رسماً مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول