اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی شهردار شیراز هشدار داد

خطر وقوع حوادث طبیعی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی شهردار شیراز گفت: زنگ خطر وقوع حوادث طبیعی در فارس به شدت شنیده می‌شود.

خطر وقوع حوادث طبیعی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رمضان امینی صبح امروز در سمینار آموزشی مدیریت بحران و نقش سازمان‌های امدادرسان اظهار داشت: استان فارس از لحاظ حوادث و بلایای طبیعی مقام سوم را در کشور دارد و می‌توان گفت که زنگ خطر وقوع حوادث در فارس به شدت شنیده می‌شود.

معاون اجرایی شهردار شیراز افزود: اگر یک زمان در شیراز زلزله شدید رخ دهد، 50 درصد ساختمان‌های شیراز دچار خسارت شده و انسان‌های بسیاری کشته می‌شوند.

وی بازگرداندن شهر را پس از حوادث و بلایای طبیعی نیازمند زمان طولانی دانست و گفت: بحران واقعیتی غیر‌قابل انکار است و در این راستا ضرورت توجه به مدیریت بحران به شدت احساس می‌شود چراکه در زمان وقوع حادثه مردم انتظار خدمات‌رسانی دارند.

امینی تصریح کرد: در صورتی که به مدیریت بحران توجه نشود در زمان وقوع حادثه تمام راه‌های دسترسی مسدود می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 44 درصد از بحران‌های جهان در قاره آسیا وجود دارد، گفت: از 43 نوع بلای طبیعی که وجود دارد، 39 مورد در ایران است در حالی که در عین حال دراین نوع بلاها هنوز تدابیر و برنامه‌ریزی مدونی به منظور جلوگیری از این حوادث و مقابله با بحران‌های طبیعی محقق نشده است.

معاون اجرایی شهردار شیراز تصریح کرد: تجربه نشان داده است که سیستم‌های متولی امور در پاسخگویی به بلاهای درون سازمانی و برون سازمانی از هماهنگی‌های لازم برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: از امروز باید به دنبال طراحی سیستم مدیریت اطلاعات و معماری و مدیریت اردوگاه آوارگان باشیم.

امینی ادامه داد: باید خطرپذیری زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی شهری را برای مقابله با بلاها و حوادث طبیعی آماده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی پیش از بحران پیشنهاد داد؛ کمیته‌های اجرایی به منظور پیش‌بینی و بررسی مخاطرات، تقویت و تشدید تیم‌های مدیریت بحران در تمام دستگاه‌های مرتبط، آموزش نیروها، جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از تجربیات سایر شهرها ایجاد شود.

معاون اجرایی شهردار شیراز تصریح کرد: مطالعات صورت گرفته در سه استان کشور بیانگر این بوده که متوسط آمادگی در مقابل مخاطرات تنها 10 درصد است.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که در معرض بلاهای طبیعی نباشد، گفت: در چهار دهه گذشته بیش از 300 هزار ایرانی بر اثر حوادث طبیعی جان خود را از دست داده‌اند و 2 میلیون نفر نیز در تاثیر این بلاها قرار گرفته‌اند.

امینی در پایان گفت: برای آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازتوانی، باید مدیریت بحران در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش فارس، سمینار آموزشی یک‌روزه مدیریت بحران و نقش سازمان‌های امدادرسان به همت مدیریت بحران استانداری، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول