اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله یزدی تاکید کرد

اصلاح قانون انتخابات بدون دخالت نظرات شخصی

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حال که انتخابات در ایران به سوی الکترونیکی شدن پیش می‌رود باید نواقص موجود در آن نیز برطرف شود و در این میان نباید نظرات شخصی دخیل باشند.

اصلاح قانون انتخابات بدون دخالت نظرات شخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون انتخابات ایران از مراحل نخست تا انتها دارای نواقصی است.

وی افزود: در دوره قبلی مجلس نامه‌هایی به رئیس مجلس نوشتم و خواستار تغییر قانون انتخابات از وضعیت کنونی شدم زیرا با این قانون در هر دوره چند هزار نفر کاندید می‌شوند که حتی شرایط اولیه را نیز ندارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر ارتقای قانون انتخابات ایران پس از 33 سال گفت: جای این سئوال است که آیا مجلس می‌تواند کاری در این زمینه انجام دهد یا خیر، زیرا نمایندگان هر حوزه انتخابیه می‌توانند در مورد مسائل عمومی کشور نظر بدهند.

وی ادامه داد: در خصوص اصلاح قانون انتخابات، برخی افراد در دوره‌های مختلف وضعیت خودشان را برای انتخابات بعدی در نظر گرفتند اما اکنون باید بررسی شود که این اصلاح باید از چه طریقی صورت گیرد.

یزدی با بیان اینکه پژوهشگاه مجلس خبرگان یا شورای نگهبان می‌توانند در این خصوص کمک کنند گفت: حال که انتخابات در ایران به سوی الکترونیکی شدن پیش می‌رود باید نواقص موجود در آن نیز برطرف شود و در این میان نباید نظرات شخصی دخیل باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: یکی از کارهای خوب و ماندگاری که مجلس نهم می‌تواند انجام دهد اصلاح قانون انتخابات است زیرا نواقصی در آن وجود دارد و اصلاحات صورت گرفته نیز یکپارچه نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برخی افراد با تحصیلات ابتدایی می‌توانند در برخی انتخابات‌ها ثبت‌نام کنند گفت: این مسئله موجب شده است که بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان رد صلاحیت شوند و برخی اوقات از نظر شرعی نیز از بیان دلایل رد صلاحیت‌ها معذور هستیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول