اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عباس امروز برای دیدار با مرسی به قاهره می‌رود/ با طنطاوی دیدار نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز به منظور دیدار با رئیس جمهور منتخب مصر به قاهره سفر می‌کند.

عباس امروز برای دیدار با مرسی به قاهره می‌رود/ با طنطاوی دیدار نخواهد کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، منابع فلسطینی گفتند که "محمود عباس" عصر امروز وارد قاهره می‌شود و قرار است فردا با "محمد مرسی" دیدار و گفت‌وگو کند.

عباس و مرسی در دیدار فردا به بررسی اوضاع فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، شهرک‌سازی و فشارهایی که بر طرف فلسطینی برای بازگشت به مذاکرات بدون شرط وجود دارد، خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش عباس عصر امروز به محض ورود به قاهره با سرلشگر"مراد موافی" رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار می‌کند.

عباس بر خلاف سفرهای قبلی به قاهره این بار قصد ندارد با "محمد حسین طنطاوی" رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر دیدار و گفت‌وگو کند.

در همین رابطه منابع مصری گفتند که مرسی در دیدار با عباس نتایج گفت‌وگوهای خود با "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص پیشبرد روند صلح را به اطلاع عباس خواهد رساند.

روز گذشته نیز "سلام فیاض" نخست‌وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین با کلینتون در قدس اشغالی دیدار و درباره 2 موضوع مهم برای بازگشت به مذاکرات سازش با وی گفت‌وگو کرد.

به گفته "نمر حماد" مشاور عباس دیدار کلینتون و فیاض برای اطلاع یافتن از مواضع اسرائیل در خصوص دو موضوع مهم بود که عبارت است از: آزادی اسرای بازداشتی پیش از توافقنامه اسلو در یک مرحله و تجهیزات نظامی موجود در اردن به منظور رساندن آنها به دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری.

وی در عین حال هیچ اشاره‌ای به نتایج گفت‌وگوهای فیاض و کلینتون نکرد.

مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از حدود 2 سال پیش به دلیل پافشاری این رژیم بر تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی متوقف شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول