اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ویلیام برنز هفته جاری عازم سرزمین‌‌های اشغالی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزارت امور خارجه آمریکا این هفته در چارچوب سفری بمنظور دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین عازم سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

ویلیام برنز هفته جاری عازم سرزمین‌‌های اشغالی می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویلیام برنز" معاون وزارت امور خارجه آمریکا این هفته در چارچوب سفری عازم بیت‌المقدس و رام‌الله در کرانه باختری می‌شود.

سفر برنز در حالی صورت می‌گیرد که "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا نیز چندی پیش در سفری عازم سرزمین‌های اشغالی شده بود.

بنا بر اعلام "پاتریک ونترل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، برنز ظرف هفته جاری در پایان سفر به یمن در جریان این سفر با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "سلام فیاض" نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، کلینتون نیز قرار است طی روزهای 16 و 17 ژوئیه به اسرائیل سفر کند اما اطلاعاتی در خصوص احتمال سفر وی به اراضی فلسطین در دست نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا در روز 6 ژوئیه نیز در پاریس با محمود عباس دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف طی این دیدار به تلاش برای یافتن راهی برای ازسرگیری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین که از سپتامبر 2010 تاکنون در نقطه مرگ قرار دارد، پرداختند.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، توقف شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها و برسمیت شناخته شدن مرزهای 1967 را شرط مذاکره با اسرائیل مطرح کرده و اعلام کرده که به شرط آزادی اسرایی که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت اسرائیل درآمده و نیز تجهیز تشکیلات خودگردان به سلاح حاضر است با نتانیاهو دیدار کند اما نتانیاهو با این شروط وی مخالفت کرده و خواستار مذاکرات مستقیم بدون پیش‌شرط است.

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از یکسال و نیم پیش به دلیل اصرار این رژیم بر شهرک‌سازی و بی توجهی به خواست جهانی برای توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری و بخش شرقی قدس متوقف شده است.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول