اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو ارشد اخوان المسلمون: سیاست مصر دیگر در کاخ سفید تعیین نمی‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای ارشد جماعت اخوان المسلمون مصر تاکید کرد که سیاست خارجه مصر از این پس درکاخ سفید یا در تل آویو تدوین و ترسیم نخواهد شد.

عضو ارشد اخوان المسلمون: سیاست مصر دیگر در کاخ سفید تعیین نمی‌شود

به گزارش فارس، "علی عبد الفتاح" در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به سفر "هیلاری کلینتون"، وزیر  خارجه آمریکا به مصر گفت: آمریکا هیچ اهمیتی برای اصول دموکراسی و خواست مردم مصر قائل نیست و فقط به دنبال تامین امنیت رژیم اسرائیل و منافع خود در منطقه است.

عبد الفتاح افزود: واشنگتن در دهه‌های گذشته همواره از رژیم‌های مستبد حمایت کرده و خواهان ادامه حاکمیمت این رژیم‌ها با هدف حفظ منافع خود در منطقه و نیز حفظ امنیت رژیم صهیونیستی بوده است.

وی گفت: آمریکا اکنون در مرحله آزمون قرار دارد و باید دید، آیا می‌تواند ادعاهای خود درباره دموکراسی و احترام به خواست مردم را عملی کند.

عبد الفتاح همچنین افزود: واشنگتن اکنون باید میان شورای عالی نظامی مصر و خواست مردم این کشور که محمد مرسی را به عنوان رئیس جمهوری خود انتخاب کرده‌اند، یکی را انتخاب کند.

وی با بیان این که اوضاع اکنون درمصر تغییر کرده است، گفت: آمریکا باید این مسئله را درک کند که مصر امروز با مصر گذشته فرق می‌کند و توجه به خواست مردم و افکار عمومی مردم این کشور امروزه اهمیت و اعتبار ویژه‌ای دارد.

عبدالفتاح درباره پایبندی دولت جدید مصر به توافقنامه کمپ دیوید گفت: رئیس جمهوری مصر احترام و پایبندی به این توافقنامه را به پایبندی طرف مقابل مشروط کرده است.

وی افزود : آنچه امروز شاهد آن هستیم، این است که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود درباره امنیت و احقاق حقوق ملت فلسطین پایبند نیست و در این اواخر مرتکب تجاوزاتی درخاک مصر شده که نشان می‌دهد، این رژیم به این توافقنامه پایبند نیست.

این عضو ارشد جماعت اخوان المسلمون خبرهای منتشر شده درباره همدستی و همکاری شورای عالی نظامی با اسلامگرایان مصری را به شدت رد و تکذیب کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول