اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل:

اجرای پل ایستگاه سرعین با هزینه‌ 20 میلیارد تومانی به صرفه‌ نیست

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل گفت: اجرای پل رو گذر مصوب ایستگاه سرعین اردبیل با صرف 20 میلیارد تومان به شکل عظیم و گسترده به صرفه و صلاح شهر نیست.

اجرای پل ایستگاه سرعین با هزینه‌ 20 میلیارد تومانی به صرفه‌ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم سیفی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک شهرداری اردبیل اظهار داشت: یک طرفه کردن خیابان ساحلی با هدف کاستن از بار ترافیکی مرکز شهر انجام شده و در فاز اول نیز نتایج مثبتی به همراه داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل بیان داشت: شهرداری بر اساس وسع و توان مالی خود برنامه‌ریزی‌های لازم را با زمان‌بندی مشخص انجام می‌دهد تا از بار ترافیکی شهر به شدت کاسته شود که در این زمینه یک طرفه کردن خیابان ساحلی اردبیل یکی از برنامه‌های خوب و ثمر‌بخش بوده است.

سیفی گفت: در شورای ترافیک استان این بحث در سه فاز تقسیم‌بندی شده که فاز اول آن از میدان توحید تا یحیوی اجرایی شده و فاز دوم آن نیز از میدان توحید تا شهرک زرناس و فاز سوم نیز از میدان 15 خرداد تا خیابان عطایی اردبیل اجرایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل گره کور اجرای این طرح را مربوط به تقاطع‌های متعدد ایستگاه سرعین و میدان قدس توصیف کرد.

سیفی بیان داشت: تقاطع ایستگاه سرعین و میدان قدس بیش از این با طراحی‌های انجام شده قرار بود با احداث پل عظیم هزار متری حل شود که به نظر می‌رسد که هزینه زیاد و زمانبر بودن اجرای آن از مشکلات و معضلات اساسی است که از توان اجرایی و مالی شهرداری نیز خارج است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از ماه‌ها بحث و بررسی و مطالعات جدید به این نتیجه رسیدیم به جای این پل در صورت تصویب شورای ترافیک استان اردبیل دو پل رو گذر با مسیرهای رفت و برگشت ویژه در میدان قدس و فضای اطراف آن اجرایی شود تا در زمان کوتاه هم به مرحله اجرا رسیده و هم گره کور این منطقه باز شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل اظهار داشت: با یک برنامه‌ریزی بلند مدت می‌توانیم به صورت اساسی و ساختاری مشکل ترافیک شهر را بررسی کرده و تحت کنترل در‌آوریم.

سیفی تصریح کرد: شهرداری در این زمینه با تقویت بدنه کارشناسی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری سعی می‌کند در این کار موفق عمل کند.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: ما نیز معتقدیم برنامه‌های کوتاه مدت نمی‌تواند از بار ترافیکی شهری و مشکلات و معایب این بخش بکاهد به همین دلیل تدوین طرح جامه حمل و نقل شهری و ترافیک را در دستور کار قرار دادیم تا در دراز مدت بتوانیم این معضل شهری را که اکثر کلان‌شهرها با آن درگیر هستند به مرور زمان برطرف کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل اضافه کرد: در بلند مدت ساختار برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد تا گرایش مردم به سمت استفاده از وسایط نقلیه عمومی باشد چرا که امروز بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی شهر اردبیل ناشی از خودروهای تک سرنشین و شخصی است.

سیفی  بیان داشت: در کنار این امر با تغییر و اصلاح در برخی از تقاطع‌ها و شکل هندسی شهری و معابر عمومی سعی داریم در حد امکان به صورت مقطعی این مشکلات را برطرف کنیم اما معتقدیم بر اساس اعلام همه صاحب‌نظران حل مشکلات ترافیکی شهر اردبیل نیازمند هدف‌گذاری درست و برنامه‌ریزی حقیقی و نظام‌مند است تا بتوانیم اهداف خود را محقق کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول