اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ضمن انتقاد از سکوت جامعه جهانی

اتحادیه عرب: اشغالگری اسرائیل سرکش با هیچ قانون بین‌المللی توجیه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: اتحادیه عرب طرح فریبکارانه رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن شهرک‌سازی‌های خود را محکوم و تاکید کرد اسرائیل سرکش از دستگاه قضایی برای خدمت به اشغالگری خود استفاده می‌کند.

اتحادیه عرب: اشغالگری اسرائیل سرکش با هیچ قانون بین‌المللی توجیه نمی‌شود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، اتحادیه عرب امروز جمعه اقدامات رژیم صهیونیستی در مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی های خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم و تاکید کرد همه اقدامات اسرائیل از لحاظ قانون بین المللی باطل است و اسرائیل از جمله رژیم های سرکشی است که از دستگاه قضایی برای خدمت به اهداف اشغالگری و توسعه طلبانه و خصمانه خود استفاده می‌کند.

محمد صبیح معاون دبیر کل اتحادیه عرب و رئیس بخش فلسطین و سرزمین های اشغالی در این اتحادیه در بیانیه ای خبری گفتما نسبت به ادامه سکوت جامعه بین المللی در قبال هجمه شهرک سازی های اسرائیل هشدار می دهیم.

وی ادامه داد شهرک سازی های اسرائیل در سال جاری 19 درصد به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

اتحادیه عرب اقدام اسرائیل در تشکیل کمیته حقوقی به ریاست "ادمون لیوی"، قاضی بازنشسته صهیونیستی با تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و به منظور بررسی چگونگی مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد شهرک سازی چیزی برای مذاکره باقی نگذاشته است چرا که با این کار طرح تشکیل دو دولت نیز کاملا از بین رفت و دیگری مجالی برای سخن گفتن از روند صلح یا بازگشت به مذاکرات نیست.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب قولنامه کردن زمین های فلسطینیان در کرانه باختری برای شهرک نشینان را تقبیح کرد و گفت این رفتار نقض آشکار قانون بین المللی است دادن سند به طرف متجاوزی که با اشغالگری زمین دیگران را غصب کرده است جایز نیست.

محمد صبیح ادامه داد اخیرا طرف های اسرائیلی اعتراف کردند که برای در اختیار گرفتن املاک و زمین های فلسطینیان اسنادی را جعلی کردند و گروه های صهیونیست با تهیه کردن سندهایی جعلی از زمین های متعلق به فلسطینیانی که سالیان سال فوت کرده اند ادعای مالیکت زمین های فلسطینیان را می کنند.

ابن مقام اتحادیه عرب از جامعه بین المللی کمیته چهارجانبه صلح و شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در قبال این تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی عمل کنند و موضع جدی در برابر اسرائیل اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول