اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/چند خبر کوتاه از فلسطین/

محکومیت قانونی کردن شهرک‌های صهیونیستی/صدور لایحه اتهام علیه "رائد صلاح"

خبرگزاری فارس: سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و قدس را محکوم کرد.

محکومیت قانونی کردن شهرک‌های صهیونیستی/صدور لایحه اتهام علیه "رائد صلاح"

به گزارش فارس به نقل از "فلسطین آن لاین"، "نبیل ابوردینه" گفت که حضور اسرائیل در اراضی فلسطینی از جمله قدس شریف مردود و غیرقانونی است و بر این اساس هرگز توافق صلحی در کار نخواهد بود.

وی تصریح کرد که دیدارها، گفت‌وگوها و مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی به دلیل عدم آمادگی اسرائیل برای به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 و عدم توقف شهرک‌سازی‌ها متوقف شده است.

وی بار دیگر بر موضع طرف فلسطینی مبنی بر بازگشت به میز مذاکرات به شرط به رسمیت شناختن مرزهای 67 و توقف شهرک‌سازی‌ها تاکید و اعلام کرد که با وجود شهرک‌های صهیونیستی در اراضی فلسطینی هرگز هیچ توافق صلحی را امضا نخواهیم کرد.

* صدور لایحه اتهام علیه شیخ "رائد صلاح"

دادگاه صلح رژیم صهیونیستی در غرب قدس لایحه اتهامی علیه شیخ"رائد صلاح" رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 به اتهام اخلال در روند کار پلیس در گذرگاه الکرامه(النبی) صادر کرد.

این دادگاه مدعی است که شیخ صلاح حدود یکسال و دو ماه پیش در حین بازگشت از حج عمره در گذرگاه الکرامه(النبی) در روند کار پلیس اخلال ایجاد کرده است.

جلسه نخست دادگاه برای شنیدن پاسخ شیخ صلاح درباره لایحه اتهام صادره علیه وی برگزار شد و در این جلسه "حسان طباجه" از موسسه حقوق بشر"المیزان"، "خالد زبارقه" وکیل حقوقی و "زاهی نجیدات" سخنگوی رسمی جنبش اسلامی فلسطین و تعدادی از اعضای این جنبش حضور داشتند.

طباجه گفت که شیخ صلاح اتهامات وارده به وی را انکار و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و مسئولان گذرگاه او را مورد تعرض قرار داده‌اند.

طباجه افزود که صدور لایحه اتهام علیه شیخ صلاح جائرانه و نقض اصول اولیه حقوق بشر است و تلاش نظامیان زن صهیونیست برای بازرسی عریان همسر شیخ صلاح غیرقانونی بوده و وی حق مقاومت در برابر این اقدام را داشته است.

* شهادت 15 فلسطینی طی یک ماه گذشته 

در جریان تجاوزات نیروهای صهیونیستی طی یک ماه گذشته (ژوئن) نزدیک به 15 فلسطینی به شهادت رسیده و 75 تن دیگر هم زخمی شدند.

مرکز حقوق بشر المیزان با انتشار گزارشی  جنایات رژیم صهیونیستی طی یک ماه گذشته را رصد و آنها را در قالب آمار و ارقام تشریح کرد.

میزان ضمن بررسی تشدید جنایات دشمن صهیونیستی علیه غیر نظامیان ساکن نوار غزه، اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست طی یک ماه گذشته به حملات هوایی خود به ساکنان این منطقه جنگ زده ادامه دادند و به سرکوب صیادان فلسطینی شدت بخشیدند.

در این گزارش آمده است که اشغالگران صهیونیست طی یک ماه گذشته 4 خانه فلسطینی را ویران و به 51 واحد مسکونی خسارت وارد و چندین چاه کشاورزی را با خاک یکسان کردند.  

مرکز حقوق بشر میزان اعلام کرد که نیروهای اشغالگر طی یک ماه گذشته 25 بار به صیادان فلسطینی حمله و 13 تن از آنان را بازداشت و 5 قایق موتوری را توقیف کردند.

* عباس به ریاض می‌رود

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی بحران مالی این تشکیلات تا چند روز آینده به عربستان سعودی سفر می‌کند.

"یاسر عبدربه" دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) گفت که عباس تا چند روز آینده به ریاض سفر می‌کند و سفر وی به عربستان به دلیل حمایت‌های این کشور از قضیه فلسطین است.

به گفته عبدربه همچنین نامه‌ها و فرستادگانی به تعدادی از کشورهای عربی اعزام خواهند شد تا بحران مالی را حل‌وفصل کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول