اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه سکوهای فاز 17 و 18 پارس جنوبی خبر داد

پایان عملیات ساخت دو سکوی فاز 17 و 18 پارس جنوبی در آذرماه

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه سکوهای فاز 17 و 18 پارس جنوبی در شرکت فناوری آب‌های عمیق صنعتی دریایی ایران صدرا گفت: عملیات ساخت دو سکوی نفتی مربوط به فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا آذرماه به اتمام می‌رسد.

پایان عملیات ساخت دو سکوی فاز 17 و 18 پارس جنوبی در آذرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید محمدعلی ‌اکبری صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در حال ساخت شرکت فناوری آب‌های عمیق( (DOT) در بوشهر اظهار داشت: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در مجموع 4 سکو دارد که ساخت دو سکوی آن بر عهده شرکت فناوری آب‌های عمیق متعلق به صدرا است.

وی افزود: سکوی اول یک هزار و 700 تن وزن دارد و یک‌هزار و 600 تن شمع نیز در دریا نصب شده است.

مدیر پروژه‌های فاز 17 و 18 پارس جنوبی در شرکت فناوری آب‌های عمیق صنعتی دریایی ایران صدرا تصریح کرد: برای ساخت دو سکوی اقماری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 650 هزار نفر ساعت کار کردیم و اکنون با توجه به زمان‌بندی پروژه‌های دریایی می‌توانیم اعلام کنیم که از زمان‌بندی پروژه جلوتریم.

اکبری ادامه داد: سکوی اول فاز 17 و 18 پارس جنوبی یکی از 10 سکوی در حال ساخت در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا است که 36 میلیون دلار نیز هزینه خواهد داشت.

وی گفت: پس از عملیات ساخت، 7 الی 8 روز زمان برای بستن سکو روی بارج نیاز داریم و بعد از بستن به سمت پارس جنوبی حمل شده و یک ماه نیز زمان برای نصب در دریا نیاز است.

مدیر پروژه‌های فاز 17 و 18 پارس جنوبی در شرکت فناوری آب‌های عمیق صنعتی دریایی ایران صدرا اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران در تامین مالی این پروژه مقداری مشکل داشتیم اما خوشبختانه این مشکلات برطرف شده است.

اکبری گفت: جکت یا پایه دوم در حال ساخت نیز 3 تا 4 هفته دیگر آماده بارگیری می‌شود تا این دو پروژه با موفقیت به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در اجرای این دو پروژه 12 تا 13 میلیون دلار خرید خارجی انجام دادیم خاطر نشان کرد: جکت یا پایه اول فاز 17 و 18 پارس جنوبی 91 درصد و جکت دوم نیز در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 4 هفته دیگر عملیات ساخت آن ادامه دارد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول