اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشخص شدن فینالیست‌های تنیس کشور در قم

عناوین قهرمانی در دستان تنیسورهای شیراز و ارومیه

خبرگزاری فارس: تیم‌ها و نفرات راه یافته به دیدار نهایی رقابت‌های تنیس قهرمانی رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کشور در حالی مشخص شدند که قطعا عناوین قهرمانی هر دو بخش تیمی و انفرادی به تنیسورهای ارومیه یا شیراز خواهد رسید.

عناوین قهرمانی در دستان تنیسورهای شیراز و ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم تنیس‌بازان شرکت‌کننده در رقابت‌های تنیس قهرمانی دو رده سنی نونهالان و نوجوانان قهرمانی کشور از چهارشنبه هفته قبل تلاش خود را برای کسب عناوین برتر این دوره از پیکارها در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز کرده‌اند و امروز این دیدارها به اتمام می‌رسد.

این دوره از مسابقات تنیس قهرمانی رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کشور در سال 1391 بر اساس برنامه‌های اجرایی تقویم فدراسیون تنیس با شرکت مدعیان به مدت یک هفته به میزبانی هیئت تنیس استان قم به انجام می‌رسد.

تیم‌های شرکت‌کننده در پیکارهای تنیس قهرمانی رده سنی نونهالان و نوجوانان پسر سراسر کشور در دو رده زیر 12 و زیر 14 سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در دیدارهای نهایی که امروز برگزار می‌شود، برترین‌های این مسابقات در بخش تیمی و همچنین قسمت انفرادی مشخص می‌شوند.

این در حالی است که هیئت تنیس استان قم با دو تیم در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود و در نهایت هیچ یک از این دو تیم نتوانستند هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی، یک پای فینال مسابقات قهرمانی تنیس کشور لقب بگیرند.

بر این اساس دیدارهای تنیس قهرمانی رده سنی زیر 12 و 14 سال کشور در قم با شرکت برترین تنیسورهای این دو رده سنی از استان‌های مختلف کشورمان برگزار شد و طی آن شرکت‌کنندگان در زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی شهید حیدریان شهر مقدس قم برای کسب عناوین برتر با یکدیگر پیکار کردند و امروز با انجام دیدارهای نهایی و برگزاری مراسم اهدای جوایز به کار خود پایان می‌دهند.

در حالی که این رقابت‌ها در بخش تیمی با شرکت تنیس‌بازان 23 تیم از استان‌های مختلف کشور در گروه‌های چهارگانه برگزار شد، در نهایت از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند تا هشت تیم برتر مشخص شوند و در مرحله یک چهارم نهایی چهار مسابقه برگزار شد که طی آن تیم‌های تنیس آذربایجان غربی، قم (الف)، خراسان جنوبی و فارس با کسب برتری مقابل حریفان خود جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها را به دست آوردند.

در مسیر کسب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی پیکارهای تنیس قهرمانی رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان کشور در شهر مقدس قم،‌ تنیس‌بازان تیم (الف) قم در دیداری بسیار حساس و نفس‌گیر با حساب دو بر صفر از سد آذربایجان شرقی گذشتند.

همچنین در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی تیم تنیس آذربایجان غربی از سد گلستان گذشت و به نیمه نهایی آمد در حالی که در سایر دیدارهای این مرحله تیم تنیس هیئت خراسان جنوبی در تلاش برای راه‌یابی به جمع چهار تیم برتر مقابل تیم مدعی تهران به برتری رسید.

آخرین تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی نیز تیم‌ تنیس هیئت فارس بود که در یک چهارم نهایی با حساب دو بر یک از سد البرز یکی از مدعیان  قهرمانی عبور کرد و حریف خراسان جنوبی در مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌ها شد.

در مرحله نیمه نهایی تنیس‌بازان تیم (الف) قم در جدال برای فینالیست‌ شدن کار سختی در مقابل تنیس‌بازان تیم هیئت آذربایجان غربی داشتند و در دیداری نفس‌گیر و البته در میان ناباوری با نتیجه دو بر صفر مغلوب شده و از راهیابی به فینال بازماندند.

در دیگر دیدار این مرحله تیم تنیس هیئت فارس در مصاف با تیم خراسان جنوبی به میدان رفت که این مسابقه همانند دیگر دیدار نیمه نهایی با برتری دو بر صفر و البته به سود تنیسورهای شیرازی پایان یافت و فارس حریف آذربایجان غربی در دیدار نهایی شد.

اما در بخش انفرادی این دوره از رقابت‌ها نیز بهروز کارگران از فارس و آرمان جلیلی از‌ آذربایجان غربی به دیدار نهایی رسیدند و بازی فینال را امروز برگزار می‌کنند، ضمن اینکه آرمین رستمی و حامد کتابداری عنوان سوم مشترک را کسب کردند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول