اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

روحانیان در معرفی فضایل شعبان تلاش کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیان و علما باید برای معرفی بیشتر فضایل دهه آخر ماه شعبان به مردم تلاش کنند.

روحانیان در معرفی فضایل شعبان تلاش کنند

آیت‌الله سید علی‌اکبر قرشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماه شعبان به عنوان یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های قمری موقعیتی مناسب برای بهره‌مندی مردم از موعظه‌های علما و روحانیان است.

وی افزود: روحانیان در منبرهای خود باید نسبت به معرفی مکارم شخصیتی و معارف والای الهی تلاش کنند تا مردم نسبت به برکات این ماه آشنایی بیشتری یافته و برای ورود به ماه رمضان آماده شوند.

این مفسر قرآن کریم با بیان این نکته که ماه شعبان ماه پیامبر خداست، تاکید کرد: مردم در ماه رجب که ماه خداست توشه‌های معنوی خود را جمع‌آوری کرده و در ماه شعبان نسبت به آشنایی بیشتر با معارف اسلامی اقدام می‌کنند تا در ماه رمضان که ماه توبه و نیایش است، به تزکیه نفس و تهذیب روحی بپردازند.

قرشی با دعوت از مردم به حضور فعال در مجامع دینی ماه شعبان، تصریح کرد: دهه پایانی ماه شعبان به عنوان حلقه اتصال این ماه به رمضان، باید توسط روحانیان و علما کالبدشکافی شده و مکارم این دهه بیش از پیش به مردم معرفی شود.

وی در زمینه چگونگی تأثیرگذاری پندهای روحانیان بر مردم، ابراز داشت: تنها در صورتی می‌توان نهاد تأثیرگذاری برای پندها و موعظه‌های روحانیان بر مردم بود که تمام سخنان و رفتارهای علما بر اساس آیات الهی و منطبق بر تعالیم دین اسلام باشد.

این نگارنده کتب دینی و قرآنی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری دهه پایانی ماه شعبان به دهه تکریم مساجد، گفت: این نام‌گذاری باید موجب مدیریت قوی مسئولان و بهره‌برداری از ظرفیت‌های نهفته مساجد شده و به این ترتیب راهی برای جذب مردم به سوی این اماکن مذهبی گشوده شود.

قرشی همچنین در تشریح شیوه صحیح تکریم مساجد، بیان داشت: تکریم مساجد فقط در بعد نظافت و رسیدگی به امور ظاهری خلاصه نمی‌شود بلکه شرکت در نمازهای جماعت یومیه، پرداخت به مباحث مختلف در محیط مساجد و همچنین استفاده از توانمندی‌های این اماکن در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی نیز باید در راستای تکریم مساجد مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری، در پایان با اشاره به لزوم معرفی جنبه‌های مختلف فعالیت مساجد خاطرنشان کرد: توجه به جنبه خاصی از فعالیت‌های مساجد در زمینه دینی نمی‌تواند موجب جذب جوانان شود بلکه باید با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع در ایام مختلف و در شرایط گوناگون زمینه را برای حضور این قشر در مساجد فراهم کرده و سپس به آلایش ناپاکی‌های موجود پرداخت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول