اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

دماوند به ثبت جهانی یونسکو می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: درصدد آن هستیم تا در آینده‌ای نزدیک دماوند را به ثبت جهانی یونسکو در آوریم.

دماوند به ثبت جهانی یونسکو می‌رسد

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: در 30 تیر ماه سال 1387 دماوند به ثبت ملی درآمد و هم‌اکنون با توجه به ظرفیت جهانی که این قله دارد درصدد هستیم تا به کمک دیگر دستگاه‌های دولتی و مردم‌نهاد امسال فرآیند ثبت جهانی آن را طی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه حریم حفاظت شده دماوند دارای حرف و حدیث‌هایی است و مردم خواستار افزایش وسعت این حریم هستند، ولی تاکنون اتفاقی نیفتاده، گفت: برخی از مسئولان حریم دماوند را 4 هزار متر اعلام کردند که این عدد اشتباه است، زیرا حریم دماوند 2 هزار و 200 متر است و هرگونه ساخت و ساز سبک و سنگین در این حریم ممنوع شد.

* با ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند به شدت برخورد می‌شود

 

این مسئول اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده باید دستگاه‌های دیگر نیز کمک کنند تا بالاتر از این حریم ساخت و ساز صورت نگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه با ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند به شدت برخورد می‌شود، عنوان کرد: ما از همه دستگاه‌ها نیز انتظار داریم در این برخورد ما را کمک کنند.

وی با اشاره به گله‌مندی مردم در مورد استخراج بی‌رویه معادن متذکر شد: بحث معدن و مصالح در این منطقه از قبل انقلاب صورت می‌گرفت و در بعضی نقاط همچنان ادامه دارد که ما از دستگاه‌های متولی به ویژه دفتر فنی استانداری و اداره کل صنایع و معادن مازندران خواهش می‌کنیم صدور این مجوزها را قطع کنند همچنین برخی از این مجوزهای برداشت نیز قطع شد.

فرزانه در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه درصدد هستیم یکی از نامزدهای ثبت جهانی یونسکو شویم انتظار می‌رود مجوزهای معادن و برداشت بی‌رویه صادر نشود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول