اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: موانع زیادی برای همکاری موثر روسیه و آمریکا وجود دارد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه با اعتراف به وجود موانعی برای همکاری روسیه و آمریکا، یادآور شد که وارد شدن به جبهه رویارویی در جهان امروز راه به جایی ندارد و دو کشور از همکاری‌های متقابل بهره بیشتری خواهند برد.

لاوروف: موانع زیادی برای همکاری موثر روسیه و آمریکا وجود دارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه رادیویی «صدای روسیه» اعلام کرد که توان بالقوه روسیه و آمریکا به خوبی قابل بهم پیوستن است، ولی دو کشور پیش شرط‌های بسیاری برای همکاری دارند.

وزیر خارجه روسیه معتقد است که با توجه به واقعیت‌های امروزی روسیه و آمریکا از همکاری‌های متقابلا سودمند به مراتب بیشتر از «واردشدن به جبهه رویارویی» سود بیشتری خواهند برد و «جنگ سردی» کاری از پیش نمی‌برد.

به گفته وی، روسیه نمی‌تواند چشمان خود را به روی این مسئله ببندد که در جریان فعالیت‌های انتخاباتی در آمریکا اظهاراتی بخصوص از سوی جبهه جمهوری‌خواه شنیده شود که روسیه را به همه گناهان مرگبار جهان امروز متهم می‌کنند.

لاوروف گفت: چنین اظهاراتی به عقیده من بازتاب دهنده ماهیت اصلی سیاست آمریکا نیست و زمانی که انتخابات به پایان می‌رسد، چنین تعصباتی از سوی رئیس‌جمهوری و دولت آمریکا کنار گذاشته شده و مجبور به قبول واقعیات می‌شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآور شد که توان بالقوه روسیه و آمریکا به خوبی قابلیت بهم پیوستن را دارد، و این مسئله در اجرای طرح‌های مشترکی از جمله در زمینه فضایی و استفاده از انرژی هسته‌ای و در فناوری‌های عالی، علوم و عرصه‌های دیگر خود را به خوبی نشان داده است.

وی افزود: و در خود آمریکا هم قطعا درک کرده‌اند که ثبات در عرصه جهانی به همکاری با روسیه وابسته است. این مسئله چه در مورد ثبات راهبردی، با توجه به زرادخانه‌های هسته‌ای که هر دو کشور در اختیار دارند و چه در زمینه ایجاد ثبات در عرصه بین المللی در رابطه با حل و فصل مناقشات منطقه‌ای روشن شده است که همواره تلاش‌های مشترک ما نتیجه مثبت داشته و باعث پیشبرد اوضاع به سمت جلو شده است.

"میت رامنی" محبوبترین نامزد حزب جمهوری‌خواه در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در تفسیر ملاقات روسای جمهوری روسیه و آمریکا در سئول گفته بود که در حال حاضر دشمن اصلی ایالات متحده نه ایران یا کره شمالی، بلکه روسیه است. به گفته وی، مقامات مسکو همیشه از بدترین ها در جهان حمایت می‌کنند و به همین دلیل دشمن اصلی آمریکا بشمار می‌روند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول