اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مردم روسیه امیدی به توسعه روابط با آمریکا ندارند

خبرگزاری فارس: نظرسنجی اخیر در روسیه نشان داده که مردم این کشور در انتظار «آینده روشنی» در روابط کشورشان با آمریکا نیستند و بطور کلی نظر آنها نسبت به این روابط در مقایسه با سال 2010 به مراتب منفی‌تر از گذشته شده است.

مردم روسیه امیدی به توسعه روابط با آمریکا ندارند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نتیجه نظرسنجی اخیر بنیاد سنجش افکار عمومی روسیه که روز پنج‌شنبه منتشر شد، گویای آن است که تعداد آن دسته از مردم روسیه که در انتظار توسعه روابط کشورشان با آمریکا هستند، طی دو سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته است.

تنها 15 درصد از مردم روسیه امیدوارند که «آینده روشنی» در انتظار روابط این کشور با آمریکا است، در حالی‌که در سال 2010 تعداد افرادی با این عقیده 35 درصد بود. 10 درصد سئوال شوندگان منتظر تیرگی روابط دو کشور هستند، ولی در سال 2010 این رقم تنها 4 درصد بود.

بیش از نیمی از مردم روسیه (یعنی 53 درصد آنها) معتقدند که روابط مسکو و واشنگتن را نمی‌توان نه «خوب» و نه «بد» نامید. ضمن اینکه تقریبا تعداد مساوی شهروندان روسی روابط دو کشور را مثبت (16 درصد) و منفی (15 درصد) ارزیابی کردند. 

حدود نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (49 درصد) بر این عقیده هستند که این اواخر روابط روسیه و آمریکا تغییری چندانی نکرده است، 16 درصد معتقدند که این روابط بهتر شده و 13 درصد هم فکر می‌کنند که روابط دوجانبه تیره تر از قبل شده است.

برای مقایسه در ماه جولای سال 2010 تقریبا نیمی از مردم روسیه (دقیقا 46 درصد) گفته بودند که روابط کشورشان با آمریکا بهبود یافته و 27 درصدد آنها این روابط را مثبت ارزیابی کرده بودند.

تقریبا یک هفته قبل "ولادیمیر پوتین" و "باراک اوباما" روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در مکزیک با یکدیگر ملاقات کرده و یکدیگر را برای بازدید متقابل از مسکو و واشنگتن دعوت نمودند. این دیدار برخلاف برنامه ریزی یک ساعته، بیش از دو ساعت بطول انجامید.

55 درصد از شهروندانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از این ملاقات با اطلاع بودند، 22 درصد آنها این دیدار را مثبت ارزیابی کرده و 17 درصد آن را بدون نتیجه خواندند.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، 68 درصد از مردم روسیه نظر خاصی نسبت به رئیس جمهور آمریکا ندارند و تنها 16 درصد از آنها نسبت به اوباما تمایل مثبت داشته و 8 درصد هم نظر منفی نسبت به او دارند.

نظرسنجی بنیاد سنجش افکار عمومی روسیه در تاریخ 24-23 ماه ژوئن در 43 نقطه مسکونی در تمامی مناطق فدراسیون روسیه صورت گرفت که در آن 1600 نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول