اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت سازمان مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد

کاهش 35درصدی تعداد حریق در مراتع کشور

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کشور در زمینه حریق 35 درصد در تعداد حریق و 60 درصد در مساحت کاهش داشته است.

کاهش 35درصدی تعداد حریق در مراتع کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ قاسم سبزعلی ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه زاگرس اظهار کرد: این گردهمایی به منظور ارتقای سطح کیفیت عملکرد یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه یکسان‌سازی ادبیات اقدامات صورت گرفته در عرصه حفاظت از منابع طبیعی در استان‌ها در دستور کار این سازمان قرار دارد، ادامه داد: زمینه‌های کاهش سایر تخلفات در عرصه‌های طبیعی از جمله تخریب، تصرف و حریق در مراتع باید در سطح کشور فراهم شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی سبب کاهش تخلفات در عرصه‌های طبیعی موجود در سراسر دنیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده حداکثری از مشارکت مردمی یکی از رویکرد‌های این سازمان در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود، اضافه کرد: این موضوع مستلزم سازماندهی و برنامه‌ریزی اصولی و دقیق است.

سبزعلی تاکید کرد: در حال حاضر دستور‌العمل جامع اطفای حریق تهیه شده و هم‌اکنون این دستور‌العمل برای ابلاغ به یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی آماده ابلاغ است.

وی با بیان اینکه بررسی عملکرد یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی در سراسر کشور حاکی از کاهش چشمگیر در تعداد پرونده‌های حقوقی منابع طبیعی است، افزود: کشور در زمینه حریق 35 درصد در تعداد حریق و 60 درصد در مساحت کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: موفقیت‌های حاصل شده در استان اصفهان در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان ناشی از تلاش‌ها و پشتکار‌های سرهنگ ابراهیم شریفی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان است.

وی اظهار کرد: اجرای کامل دستور‌العمل همیاران طبیعت و محافظان افتخاری از مهم‌ترین اهداف این سازمان در راستای استفاده از مشارکت حداکثری مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول