اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

راه برون‎رفت مشکلات کشاورزی در قراردادهای بلندمدت است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان راه برون‎رفت مشکلات کشاورزی را در قراردادهای بلندمدت دانست و گفت: ضرورت کشت و صنعت با توجه به پراکندگی تولید در بخش کشاورزی یکی از نیازهای اساسی استان است.

راه برون‎رفت مشکلات کشاورزی در قراردادهای بلندمدت است

رضا غلامی امروز در حاشیه دوازدهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: لازم است اتحادیه‎های قوی در بخش کشاورزی با اتحادیه قوی کارخانجات وارد مذاکره شوند و به سمت برنامه‎ریزی‎های بلندمدت برای خرید محصولات کشاورزی اقدام شود.

وی تصریح کرد: در سند تنظیم بازار محصولات کشاورزی تا حدودی پیش‎بینی‎های لازم صورت گرفته است اما تمام این برنامه‎ریزی‎ها به دولت برنمی‎گردد و 50 درصد آن به عهده بخش خصوصی است.

غلامی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی در استان بیان داشت: در بخش گندم، دانه‎های روغنی و گوجه فرنگی صنایع تبدیلی داریم فقط برای محصول سیب‎زمینی در استان صنایع تبدیلی وجود ندارد که به تازگی در سال‎ جاری با صدور مجوز کارخانه صنایع تبدیلی سیب‎زمینی موافقت شده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه در استان ظرفیت‎های خالی وجود دارد متذکر شد: این ظرفیت‎ها در افزایش درآمد و بهره‎وری مؤثر است که متناسب با آن، رشد اشتغال را شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: کارگروه کشاورزی با توجه به اختیارات وسیعی که برای آن در نظر گرفته شده فرصتی است تا با اولویت قرار دادن توسعه این بخش به اشتغال فارغ‎التحصیلان کمک کنیم.

غلامی با بیان اینکه توسعه ظرفیت‎های نهفته متناسب با هر بخش صورت می‎گیرد ابراز داشت: با توجه به اینکه با کمبود مکانیزاسیون در بخش کشاورزی مواجه هستیم نسبت به تعیین تکلیف بخش‎هایی که این ضرورت احساس می‎شود اقدام شده است.

وی اذعان کرد: در شهرستان مراوه‎تپه سمپاش‎های پشت‎تراکتوری برای مبارزه با ملخ تصویب شده که با این کار کمک به ایجاد اشتغال در شهرستان فراهم شده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان همچنین از هوشمندسازی سامانه رصد اشتغال در استان خبر داد و یادآور شد: با راه‎اندازی این سامانه امکان ثبت‎نام مجدد افراد وجود ندارد تا در زمینه بیکاران به آمار واقعی برسیم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول