اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

بخش کوچکی از خدمات شهری به شهروندان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در ایران با توجه به عدم وجود مدیریت واحد شهری بخش کوچکی از خدمات در قالب خدمات شهری ارائه می‌شود.

بخش کوچکی از خدمات شهری به شهروندان ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رنجبر در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه اختصاصی و بین‌المللی مبلمان شهری و چهارمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری با بیان اینکه خدمات شهری حلقه وصل بین کالبد شهر و شهروندان است، اظهار داشت: اگر این حلقه اتصال درست عمل نکند موجب کاهش بهره‌وری و کاهش مطلوبیت رضایت شهروندان از زندگی شهری می‌شود.

وی افزود: در شهرهای بزرگ دنیا بسته به حکومت محلی، واژه خدمات شهری به مقولات متعددی از جمله مدیرت پسماند شهری، ارائه خدمات مشترکین آب و برق و پساب خانگی، نگه‌داری و تعمیرات تأسیسات شهری، مدیریت مراکز تفریحی، مکان‌های عمومی، نظافت و بهداشت محوطه‌های عمومی و برقراری نظم و امنیت گفته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در ایران با توجه به عدم وجود مدیریت واحد شهری بخش کوچکی از این خدمات در قالب خدمات شهری ارائه می‌شود.

رنجبر ادامه داد: در شهر اصفهان با توجه به ساختار مدیریتی موجود، موضوع مدیریت شهری در هفت حوزه ارتقای کیفی فضاهای شهری، آب، پساب و فضای سبز شهری، امور ایمنی و مدیریت بحران، حوزه بهداشت و خدمات شهر، امور نظم شهر، امور بهینه‌سازی، نگه‌داری و تعمیرات تأسیسات شهری و امور گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران در نوروز و تابستان خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در پنج مورد از موارد ذکر شده، مدیریت به صورت منطقه‌ای در سطح مناطق چهارده‌گانه صورت می‌گیرد، افزود: دو مورد دیگر شامل گردشگری و بحران شهری به صورت فرا منطقه‌ای و در کل شهر مدیریت می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه به چالش‌های اصلی خدمات شهری در کلان‌شهرها اشاره کرد و گفت: مهاجرت و رشد سریع جمعیت شهرنشین، افزایش هزینه‌های ارائه خدمات، گستردگی بافت‌های فرسوده و ارگانیک شهری درخواست خدمات برتر، عدم بهره‌وری منابع انسانی و ماشین‌آلات در اختیار و فقدان دسترسی به بخش خصوصی رقابتی از عمده‌ترین چالش‌ها در حوزه خدمات شهری در بیشتر کلان‌شهرها است.

وی این نمایشگاه را مکانی برای پاسخ و رفع این چالش‌ها دانست و یادآور شد: این راه‌حل‌ها باید پایدار باشد و تبدیل به مشکلی برای آیندگان نشود.

رنجبر با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای مشخص شدن نیاز دستگاه‌های شهری هم‌چنین ارائه محصولات از سوی تولید کنندگان است، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر اینکه محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌شود، هم‌چنین مباحث کلامی نیز در راستای بهبود شرایط شهری در همایش‌های جانبی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به بحث مبلمان شهری موجب ارتقای کیفی محیط‌های شهری می‌شود، تصریح کرد: توجه به مبلمان شهری یک سرمایه‌گذاری مادی و معنوی به منظور افزایش عدالت اجتماعی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فضاهای عمومی و پارک‌های شهر حیاط‌های عمومی و بزرگ شهروندان هستند، یادآور شد: پارک‌ها و فضاهای عمومی شهری تنها مکان‌هایی هستند که افراد از آنها به صورت برابر و بدون توجه به ثروت و جایگاه اعتباری که در جامعه دارند، استفاده می‌کنند.

وی گفت: بحث مبلمان شهری مناسب و درخور سازنده فضاهای شهری هستند و موجب افزایش نشاط در شهر می‌شوند که این مهم یکی از عوامل ارتقای کیفیت زندگی در شهر است.

رنجبر پیام حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نام‌گذاری این دهه به نام دهه پیشرفت و عدالت را روشنگر چشم‌اندازها در سال جاری خواند و گفت: برپایی این نمایشگاه یکی از راه‌های لبیک گفتن به پیام‌های رهبر فرزانه انقلاب است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول