اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد

تحقق 110 درصدی پروژه‌های عمران روستایی کمیته امداد زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در سال گذشته پروژه‌های عمران روستایی مورد اجرا توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، 110 درصد محقق شده است.

تحقق 110 درصدی پروژه‌های عمران روستایی کمیته امداد زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولیزاده ظهر امروز در هفدهمین جلسه ستاد عمران روستایی و مهاجرت معکوس استان زنجان اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع 10 پروژه در زمینه امور روستایی اجرا شد که اعتبار آن 265 هزار و 620 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 13 هزار خانوار روستایی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان قرار دارند، تصریح کرد: در مجموع 57 درصد از مددجویان روستایی و مابقی شهری هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه 35 درصد از خانواده‌های روستایی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل زن سرپرست خانوار است، خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها 4 هزار و 600 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان حدود 700 روستا را زیر پوشش خود قرار داده است که با اجرای یک هزار و 100 طرح برای 13 هزار و 440 نفر اشتغالزایی کرده است، اضافه کرد: در مجموع 165 هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار مددجویان کمیته امداد استان قرار داده شده است.

ولیزاده به 680 خانواده توانمند شده روستایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 75 درصد از طرح‌های روستایی با بیش از 8 هزار طرح در بخش تولید فعالیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه 70 درصد از طرح‌های اشتغالزایی در استان زنجان مربوط به روستاها بوده است، ادامه داد: در مجموع برای سال جاری 972 برنامه در زمینه اشتغال پیش‌بینی شده است که در حال حاضر نیز 20 درصد رشد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و 782 نفر را برای مهارت‌آموزی در سال جاری پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: امسال 500 طرح در زمینه بهسازی مسکن مددجویان روستایی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در دولت نهم و دهم بیش از 5 هزار واحد مسکن مددجویی روستایی در استان زنجان بهسازی شده است، تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار واحد مسکن روستایی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بهسازی شد.

ولیزاده با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری 2 هزار و 800 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: این بیمه شامل روستاییان، عشایر، بیمه طرح‌های اشتغال و خودکفایی است.

وی با اشاره به اینکه به 24 هزار و 153 نفر در سال جاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک هزینه معیشت اعطا می‌شود، ادامه داد: اعطای کمک هزینه به روستاییان نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در سال گذشته به 770 نفر روستایی کمک هزینه ازدواج اعطا شد، یادآور شد: امسال با 17 درصد رشد اعطای کمک هزینه ازدواج برای 900 خانوار روستایی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اعطای وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اظهار داشت: در مجموع برای یک هزار و 840 نفر وام اعطا می‌کنیم.

ولیزاده با بیان اینکه در زمینه بهداشت و سلامت مددجویان روستایی برای 25 هزار و 200 نفر خدمات ارائه می‌شود، ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری به منظور مبارزه با سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در روستاها 770 نفر را زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌دهیم.

وی به ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش‌آموزان و حمایت‌هایی از دانشجویان اشاره کرد و افزود: در مجموع در سال جاری 3 هزار و 200 نفر را در قالب این طرح زیر پوشش قرار می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه در زمینه مهاجرت معکوس مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج خانواده شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته 36 خانواده شناسایی و به روستاها منتقل شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در مجموع در سال گذشته 12 میلیارد ریال زکات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان جمع‌آوری شده است.

ولیزاده با اشاره به اینکه مجموع افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 47 هزار نفر است، خاطر نشان کرد: 27 هزار نفر از این افراد مددجویان روستایی هستند.

وی یادآور شد: بیش از 13 هزار خانوار روستایی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول