اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال دمشق از بیانیه نشست ژنو برای سوریه

خبرگزاری فارس: دمشق اعلام کرد، تا زمانیکه شرکت‌کنندگان در نشست ژنو بر این تاکید کنند که مردم سوریه تنها تصمیم‌گیرنده برای سرنوشت خود هستند، دمشق از آن استقبال می‌کند.

استقبال دمشق از بیانیه نشست ژنو برای سوریه

به گزارش فارس، پس از آنکه مخالفان خارج‌نشین سوریه نتیجه نشست ژنو برای سوریه را رد و با نشان دادن عصبانیت خود، آن را قبول نکردند، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد که دمشق از بیانیه پایانی نشست ژنو برای سوریه استقبال می‌کند.

نشست ژنو 30 ژوئن با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت، ترکیه،‌ قطر، کویت و عراق، اتحادیه اروپا، نماینده سازمان ملل و کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار و در پایان بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه از طریق تشکیل دولت وحدت ملی تاکید شد.

این مقام سوری اعلام کرد که دمشق با دقت بیانیه پایانی نشست ژنو را بررسی کرد و در آن نقاط ابهامی دید اما تا زمانیکه اعضای نشست تصمیم بگیرند که ملت سوریه تنها صاحب اختیار خود برای رقم زدن سرنوشت خود بدون دخالت خارجی باشد، هر مسئله‌ای قابل بحث و بررسی روی میز گفت‌وگوی ملی است.

این مقام سوری از مواضع روسیه و چین در نشست ژنو تقدیر کرد و موضع پایانی این نشست را تاکید بر راهکار سیاسی برای بحران سوریه اعلام کرد و از آن ابراز خرسندی کرد.

سانا به نقل از این مقام سوریه که هویت وی فاش نشد، افزود: سوریه به مواضع برخی که تلاش می‌کنند عامدانه نتایج این نشست را تحریف کنند، توجهی نمی‌کند... سوریه از بیانیه پایانی که بر نقاط اصلی مانند احترام به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه و متوقف کردن خشونت در این کشور و خلع سلاح گروه‌های مسلح و حمایت از مردم و آغاز روند سیاسی تاکید می‌کند، استقبال می‌کند.

این مقام وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که به طرح شش بندی کوفی عنان برای سوریه هنوز پایبند است.

به گفته این مقام، دمشق تاکنون بارها آمادگی خود را برای آغاز گفت‌وگوی ملی که در آن همه طرف‌ها برای توافق بر برنامه‌ای برای پایان دادن به بحران حضور یابند، اعلام کرده است به طوری که ملت سوریه تنها صاحب اختیار برای تصمیم‌گیری برای آینده خود باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورهایی که در نشست ژنو شرکت کردند با صداقت به این بیانیه پایبند باشند و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح را متوقف و حمایت از طرح فرستاده سازمان ملل را آغاز کنند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول