اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

اشتغالزایی 12 هزار نفری طرح‌های گردشگری در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اشتغالزایی طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری در حال ساخت استان برای بیش از 12 هزار و 500 نفر خبر داد.

اشتغالزایی 12 هزار نفری طرح‌های گردشگری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، تراب محمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه منطقه نمونه گردشگری سد "امند" شبستر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح‌های در حال ساخت به طور مستقیم برای دو هزار و 500 نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: علاوه بر اشتغالزایی مستقیم، حدود 10 هزار نفر نیز به واسطه طرح‌های گردشگری، به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌های در حال اجرای استان اظهار کرد:  آذربایجان‌شرقی با داشتن 46 منطقه نمونه گردشگری و تعداد زیادی از روستاهای هدف گردشگری، تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری را به خود جذب کرده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: تاکنون 15 منطقه به سرمایه‌گذاران واگذار و تاسیسات گردشگری قابل توجهی در آنها احداث و راه‌اندازی شده که از این گذر اشتغالزایی قابل توجهی نیز در آذربایجان‌شرقی به وجود آمده است.

محمدی، مناطق نمونه را یکی از اولویت‌های اساسی حوزه گردشگری در سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری‌های خوب و قابل توجه صورت گرفته در این مناطق و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت و اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، علاوه بر رونق صنعت گردشگری، شاهد توسعه بیش از پیش اشتغالزایی در این صنعت نیز خواهیم بود. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول