اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

350 میلیارد ریال برای تکمیل پمپاژهای کشاورزی پلدختر نیاز است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: برای تکمیل سه ایستگاه پمپاژ کشاورزی بن بازه، جایدر و واشیان این شهرستان به 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

350 میلیارد ریال برای تکمیل پمپاژهای کشاورزی پلدختر نیاز است

فریدون رشیدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در پلدختر گفت: در صورت به بهره‌برداری رسیدن این ایستگاه‌ها شش هزار هکتار از زمین‌های زراعی تحت این ایستگاه‌ها به آبی تبدیل و زمینه اشتغال سه هزار نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

وی گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ دشت جایدر ـ ولی عصر (عج) مهم‌ترین پروژه آب‌رسانی کشاورزان این شهرستان  قبل و بعد از انقلاب بوده که جز مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان لرستان است.

وی با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه در شهریور ماه سال 88 آغاز شده است، افزود: برای این پروژه که تاکنون 29,2 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 55 میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار پلدختر گفت:در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از این ایستگاه پمپاژ دشت جایدر –ولی عصر(عج) حدود دو هزار و 500 هکتار از اراضی دیم منطقه تأمین آب می‌شوند و یک هزار و 250 شغل جدید به طور مستقیم در شهرستان ایجاد می‌شود.

رشیدی افزود: جهت تکمیل ایستگاه پمپاژ دشت جایدر ـ ولی عصر (عج) به 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی گفت:عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ کشاورزی دشت واشیان در سال 1383 آغاز شده وبرای این پروژه تاکنون 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

رشیدی با بیان این که این پروژه تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در صورت بهره‌برداری و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ دشت واشیان یک هزار و 500 هکتار از اراضی دیم این منطقه به آبی تبدیل و 750 فرصت شغلی جدید به طور مستقیم در منطقه ایجاد می‌شود.

وی گفت: تاکنون ایستگاه اصلی و ایستگاه ثانویه آن و خط انتقال اصلی به طول پنج هزار و 400 مترو الکترومکانیکال ایستگاه ثانویه اجرا شده است.

فرماندار پلدختر گفت: برای تکمیل این پروژه شامل الکترو مکانیکال، ایستگاه اصلی، برق ایستگاه ثانویه و شبکه به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی به ایستگاه دشت بان بازه چم مهر پلدختر اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این ایستگاه در سال 1381 از محل اعتبارات استانی آغاز شده است و تاکنون با صرف اعتباری معادل 55 میلیارد ریال 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رشیدی تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه یک هزار و 250 هکتار از اراضی دیم منطقه تأمین آب می‌شوند و حدود 625 فرصت شغلی جدید در منطقه ایجاد می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: جهت تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ کشاورزی دشت بن بازه چم مهر به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول