اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل: مقاومت و شهادت راهکار استراتژیک ما برای آزادسازی فلسطین است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که راه جهاد و مقاومت و شهادت همواره راهکار استراتژیک ما برای آزاد سازی فلسطین بوده و خواهد بود.

مشعل: مقاومت و شهادت راهکار استراتژیک ما برای آزادسازی فلسطین است

به گزارش فارس، "خالد مشعل" طی سخنرانی خود در مجلس ترحیم شهید "کمال غناجه" تاکید کرد: مقاومت اساس فعالیت ماست و تمامی راهکارهای دیگر پیرامون این خط استراتژیک در جریان خواهند بود و تمامی فعالیت‌ها اعم از اطلاع رسانی، برنامه های سیاسی و تحرک در تمامی زمینه‌ها در راستای خط مقاومت خواهد بود.

مشعل در ادامه افزود: ما ثمره راه شهادت را دیده‌ایم و ثمره و بهره‌ای را از دیگر گزینه‌ها شاهد نبوده‌ایم.

وی ضمن تجلیل از شهید غناجه، از خداوند منان برای وی علو درجات و رحمت واسعه را مسالت کرد و دعا کرد که خداوند فضل و بزرگواری وی را همچون عوضی برای خانواده و برادرانش در میادین جهاد و مقاومت قرار دهد.

مشعل ضمن اشاره به شخصیت و خصلت های این شهید بزرگوار تصریح کرد: وی همواره در کارهایش جدیت و ازخودگذشتگی داشت و از زمانی که او را شناخته ام، همواره دیده ام که تمامی سعی و تلاش خود را جهت دفاع از آرمانش به کار می گیرد. او همواره کارها و امور شخصی خود را در مرحله آخر قرار می داد.

این رهبر فلسطینی تشریح کرد: ما در جنبش حماس، ده ها فرمانده و مبارز داشتیم که عمر و زندگی خویش را فدای جهاد در راه خدا و دفاع از امت اسلامی نموده اند. رحمت خدا بر تو باد ای ابو انس.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مشعل خطاب به فرزندان این شهید آزاده گفت: ما برادران و خانواده‌های شما هستیم و خدمت به شما و خانواده شریفتان مایه افتخار و سربلندی ماست.

وی ضمن تجلیل از مبارزات و فعالیت های غناجه تاکید کرد: دستاوردها و اثرات شهید در راه آرمانش هرگز قطع نخواهد شد و همواره چهره وی خندان و متبسم خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که مسیر جهاد و مقاومت ادامه دارد و این راه و روش ماست و راه دیگری جز این در پیش نداریم. به زودی فلسطین را آزاد خواهیم کرد و حتی قبل از حوادث و انقلاب های اخیر نسبت به این مساله امیدوار بودیم چه برسد به امروز که امت اسلامی به پا خواسته و پیام خود را مبنی بر اینکه پیروزی نزدیک است، به دشمن صهیونیستی ابلاغ کرده و این رژیم به زودی رو به نابودی می رود و امت اسلامی شدیدا پایبند به مساله و آرمان فلسطین است.

خالد مشعل در رابطه با تحولات مصر خاطر نشان کرد که آنچه ما امروز در مصر شاهد آن هستیم، موجب امیدواری است. هنگامی که این تحولات را بررسی می کنیم، به این نتیجه می رسیم که پیروزی بسیار نزدیک است، به ویژه زمانی که می‌بینیم ملت های عربی به رغم دغدغه ها و مشکلات داخلی خود، همواره پایبند به مساله فلسطین و مسائل آن هستند.

وی افزود: با خیزش ملت مصر، تمامی امت اسلامی به پا می خیزند و معادلات منطقه ای و بین المللی متوازن خواهد شد و امت عربی و اسلامی ارزش و جایگاه اصلی خود را بازمی یابد. انقلاب ملت مصر با انتخاب مرسی به عنوان رئیس جمهور جدید به ثمر نشست و خیزش ملت مصر و عرب و مسلمانان و آزادی فلسطین به دستان وی صورت می پذیرد.

مشعل تصریح کرد که از دولت اردن که ما را به حضور پذیرفت و این مراسم آمیخته از شادی و اندوه را برپا کرد، تشکر و قدردانی می کنم. من خوشحالم که امروز در اردن حضور دارم و مناسبات جدیدی را با این کشور آغاز کرده ایم. خداوند به پادشاه، رهبران و ملت اردن پاداش خیر دهد. اردنی ها جزو خانواده ما هستند و اردن اکنون بیش از هر وقت دیگری به قلب های ما نزدیک شده است. از خداوند منان می خواهیم از این کشور حمایت کند و ثبات و آرامش را به آن عطا کند و ما نیز همواره حامی آن خواهیم بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول