اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشییع پیکر"غناجه" با حضور مشعل در اردن/ غناجه پیش از ترور شکنجه شده است

خبرگزاری فارس: پیکر "کمال حسنی غناجه" عضو ارشد حماس که هفته گذشته در دمشق ترور شد، با حضور رئیس دفتر سیاسی حماس در اردن تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر"غناجه" با حضور مشعل در اردن/ غناجه پیش از ترور شکنجه شده است

به گزارش فارس به نقل از "فلسطین آن لاین"، صدها نفر از شهروندان اردنی با مشارکت "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران داخلی و خارجی این جنبش پیکر غناجه را در شرق امان پایتخت اردن تشییع کرده و به خاک سپردند.

مشعل در این مراسم گفت که غناجه جانفشانی‌های زیادی به طور محرمانه برای حماس انجام داده است و پس از تکمیل تحقیقات حتما انتقام وی گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش آثار سوختگی و شکنجه در ناحیه سینه غناجه مشاهده می‌شود و نشان می‌دهد که وی پیش از ترور مورد شکنجه واقع شده است.

یک مسئول حماس در بیروت گفت که "کمال حسین غناجه" از اعضای حماس روز  چهارشنبه گذشته در منزل خود در دمشق ترور شده است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: یک گروه با ورود به منزل غناجه در قدسیا واقع در استان دمشق وی را به شهادت رسانده و پرونده‌هایی را از منزل وی به سرقت برده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما در دست داریم موساد در پشت قضیه ترور غناجه قرار دارد.

"عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی حماس نیز در صفحه شخصی خود در توییتر  درباره ترور غناجه نوشت: برای صدور حکم و یا اتهام زنی به یک طرف زود است و ما نمی‌خواهیم مرتکب اشتباه شویم، این قضیه پیچیده است و نیاز به تحقیق دارد.

وی افزود: ما در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا به نتایج متقن و حقیقی دست یابیم و پس از آنکه اطمینان حاصل کردیم آن را به رسانه‌های خبری اعلام خواهیم کرد؛ اطلاعات و سناریوهای مختلفی هست که ما آنها را در دست بررسی داریم.

غناجه معاون "محمود المبحوح" بود که ژانویه 2010 در هتلی در دبی توسط عوامل موساد ترور شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول