اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاده مرگ؛ گذر از بزر‌گراه به سمت آزاده‌راه

محور بندرعباس حاجی‌آباد همچنان قربانی می‌گیرد

خبرگزاری فارس: در حالی که زمزمه‌های مبنی بر تعریض بزرگراه تازه ساخت "بندرعباس - حاجی‌آباد - سیرجان" به آزادراه به گوش می‌رسد، کماکان این محور که زمانی به جاده مرگ شهره بود میزبان تصادفاتی مرگبار در خود است.

محور بندرعباس حاجی‌آباد همچنان قربانی می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این شهر به عنوان یکی از شهرهای تجاری و اقتصادی مهم کشور با توجه به برخورداری از چندین اسکله تجاری و مسافری همواره میزبان مسافران و گردشگران و فعالان بخش حمل و نقلی در محورهای منتهی به خود است.

سرهنگ علی مجیدزاده رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان هرمزگان امروز در جمع خبرنگاران گفت: در اثر برخورد یک دستگاه کامیون ایسوزو با سه دستگاه خودرو در محور حاجی‌آباد به بندرعباس متأسفانه سه نفر از سرنشین‌های خودرو سواری طی ساعات گذشته جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در این سانحه خودرو ایسوزو که از مسیر حاجی‌آباد به سمت بندرعباس در حرکت بود با خودرو سواری برخورد و در ادامه با دو دستگاه خودرو تریلی و اویکو بر خورد کرد، که راننده خودرو سواری در دم جان باخت و دو نفر از سرنشینان خودرو سواری در حین اعزام به بیمارستان به علت شدت جراحات جان باختند.

رئیس پلیس راه استان علت سانحه را سرعت غیر مجاز کامیون ایسوزو و عدم کنترل وسیله ناشی از تخطی سرعت مطمئنه از جانب راننده عنوان کرد.

عبور کامیون‌ها و تریلرهای داخلی و ترانزیتی در جاده‌های هرمزگان، و وجود عدم تاسیسات مورد نیاز و کافی در این بخش همواره، این جاده‌ها را برای خودروهای سواری ناامن کرده است.

به عنوان نمونه وقوع تصادفات مرگبار در محورهایی همانند سیرجان بندرعباس طی سنوات گذشته، این محور را تا همین دو سه سال پیش با نام جاده مرگ نام داده بود.

اصلاح و تعریض محورهای شمالی و غربی هرمزگان در سال‌های اخیر بسیاری از مشکلات را در این بخش ترفیع کرده است.

تبدیل محور سیرجان به بندرعباس به بزرگراه نیز تا حدودی توانست القاب مرگبار این جاده را حذف کند.

اما طی سال‌های اخیر همواره محورهای شرقی این استان که بندرعباس را به بندر چابهار، زاهدان و کرمان متصل می‌کند جان بسیاری را گرفته است.

به گفته مسئولان راه و ترابری سابق و راه و شهرسازی در هرمزگان، محورهای حوزه شرقی هرمزگان به دلیل کیفیت پایین و عرض کم به ویژه در محورهای فرعی و روستایی همواره سبب بروز تصادفاتی مرگبار شده است.

همچنین مدیر کل راه و ترابری سابق هرمزگان معتقد بود که با تعریض محور بندرعباس به حاجی‌آباد بخش اعظمی از مشکلات رفع و این محور به یکی از محورهای ایمن کشور تبدیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز طی سال گذشته خبر احداث آزاد راه بندرعباس به سیرجان را داد.

احمد صادقی که در مراسم بهره‌برداری از یکی از قطعات بزرگراه بندرعباس سیرجان سخن می‌گفت افزود: با توجه به رشد روز افزون بندر شهید رجایی و بندرعباس باید گفت که در آینده، دیگر حتی وجود بزرگراه نیز جوابگوی تردد کامیون‌ها در این محور نیست و باید به سمت احداث آزادراه برویم.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری مناقصه این طرح، به زودی شاهد احداث قطعات آزادراه یاد شده باشیم.

همچنین استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم این استان در مجلس نیز بارها و بارها بر تعریض محورهای شرقی و مرکزی و شمالی هرمزگان تاکید کرده‌اند.

هر چند که امروزه بخش اعظمی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه‌سازی محورها و جاده‌ها نیز نقش عمده‌ای در کاهش تصادفات دارد که امید است مسئولان با اقدامات بهنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی هرمزگان که عمدتا از شریان‌های ترانزیتی اصلی کشور نیز محسوب می‌شوند گام بردارند تا از این بعد شاهد بروز دسته کم تصادفات مرگبار نباشیم.

------------------------

گزارش از امیر توانگر

-------------------------

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول