اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهاباد:

احداث بیمارستان در بهاباد به دستور وزیر معلق ماند

خبرگزاری فارس: فرماندار بهاباد گفت: احداث بیمارستان در شهرستان بهاباد که از مصوبات سفرهای استانی است، از مدت‌ها پیش به دستور وزیر بهداشت معلق مانده است.

احداث بیمارستان در بهاباد به دستور وزیر معلق ماند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، محمدرضا هدایی در جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد اظهار داشت: دو سال است که بهاباد از بخش به شهرستان ارتقا یافته و اقدامات بسیار خوبی نیز برای آبادانی و توسعه این منطقه انجام شده اما همچنان مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: برای رفع این مشکلات به تعامل و همکاری مردم و مسئولان نیاز است و در صورت همدلی و تلاش این دو قشر، محرومیت‌ها به تدریج از چهره شهرستان زدوده خواهد شد.

هدایی با تشریح برخی از این محرومیت‌ها بیان کرد: مسئله احداث بیمارستان که از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت است، به دلیل دستور وزیر بهداشت مبنی بر رعایت سطح‌بندی معلق مانده و به دلیل محرومیت منطقه و فاصله زیاد شهرستان تا مرکز استان و شهرستان‌های همجوار، احداث این بیمارستان و استقرار پزشکان متخصص در آن بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش دیالیز، تصویب بودجه برای احداث موزه بهاباد، استقرار دادگستری و افزایش نیروی دادگاه عمومی، آغاز عملیات گازرسانی به بهاباد همزمان با بافق، احداث پایانه مسافربری در خور شأن مردم منطقه و ... از نیازها و مشکلات شهرستان بهاباد است.

هدایی یادآور شد: راه بهاباد - دربند - نایبند نیز از پروژه‌های مهم راه‌سازی در این شهرستان است که 9 سال از آغاز احداث آن می‌گذرد و نقش بسیار مهمی در توسعه بهاباد دارد. این راه بهاباد را از بن‌بست خارج می‌کند اما همچنان احداث آن بی‌نتیجه مانده است.

هدایی ادامه داد: پوشش دادن بخشی از راه بهاباد به بافق از روستای پرک تا معدن سه چاهون و ادامه آن تا نزدیک بافق و راه بهاباد تا دوراهی ساغند توسط اداره راه - پلیس راه و بیمه از دیگر پروژه‌های عمرانی مورد نیاز و ضروری بهاباد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وجود دو سال از گذشت ارتقا بهاباد به شهرستان، چارت سازمانی بیشتر ادارات هنوز ارتقاء نیافته و برخی نیز فاقد چارت مصوب هستند.

هدایی همچنین خواستار احداث دانشگاه پیام‌نور و مراکز آموزش عالی و تحقق برخی دیگر از خواسته‌های به حق مردم نجیب این شهرستان شد.

فرماندار بهاباد با اشاره به کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش املاح و سختی آب گفت: آبی که معدن چادرملو از سفره‌های زیرزمینی بهاباد برداشت می‌کند بیش از اندازه است و حق مردم را به صورت اصولی پرداخت نمی‌کند و مردم از این موضوع متضرر شده‌اند.

امام جمعه بهاباد نیز در این جلسه طی سخنانی بر همکاری همه مسئولان با نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: عمده بحث ما در بهاباد، مشکل اشتغال است.

حجت‌الاسلام ملاحسینی با برشمردن برخی از مشکلات بهاباد عنوان کرد: عدم احداث کارخانه گندله‌سازی که قول احداث آن از جانب مسئولان ارشد استان و مسئولان معدن چادرملو به مردم داده شده است، برداشت معدن چادرملو از آب سفره‌های زیرزمینی بهاباد، عدم تعیین مرز شهرستان، عدم استقرار نمایندگی ادارات در بخش آسفیچ و غیراستاندارد و خطرناک بودن جاده بهاباد ـ بافق از مشکلاتی است که مردم را دچار ناراحتی و نارضایتی کرده است.

وی در مورد موضوع معدن چاه‌گز که شبهاتی را در بین مردم شهرستان بافق و بهاباد ایجاد کرده است، افزود: در مورد مسئله معدن چاه گز ما تابع تقسیمات کشوری هستیم و از لحاظ تقسیمات کشوری و مطابق مصوبه هیئت دولت، این معدن در حوزه استحفاظی بهاباد قرار دارد و مسئولان استان نیز بر این امر تأکید کرده‌اند.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: محرومیت مادرزادی نیست و انسان‌ها آن را به وجود می‌آورند و در عین حال سازندگی هم مادرزادی نیست و انسان‌ها می‌سازند.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده در مورد مالکیت معدن چادرملو که هم‌اکنون در حوزه استحفاظی اردکان قرار دارد، گفت: من معتقدم بحث چادرملو با قدرت و جدیت باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: من دنبال اصل معدنم زیرا معدن را انسان‌هایی از این مردم گرفتند و باید با قانون و حساب و کتاب برگرداند و اگر کسانی می‌خواهند این قضیه را منحرف کنند، اشتباه کرده‌اند.

زارع‌زاده ادامه داد: بنده در حاشیه قرار نخواهم گرفت و درگیر مسائل کوچک نخواهم شد.مسائل باید خارج از جوسازی و تحریک و در چارچوب قانون پیگیری و انجام شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مورد احداث کارخانه گندله‌سازی در بهاباد اظهار داشت: در مورد کارخانه گندله‌سازی با سرمایه‌گذار صحبت شده و به زودی برای بازدید از منطقه به اینجا خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در این مسئله نیز با جدیت وارد خواهم شد، افزود: مسئولان ارشد نیز باید همکاری داشته باشند و باید حق مردم را به آنها داد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول