اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

به دنبال استیضاح وزیر صنعت، معدن ‌و ‌تجارت هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: پیگیر استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت هستیم چراکه معتقدیم نابسامانی بازار و تورم و گرانی ناشی از بی‌تدبیری‌های این وزارتخانه است.

به دنبال استیضاح وزیر صنعت، معدن ‌و ‌تجارت هستیم

جلیل جعفری در حاشیه گردهمایی روسای بهزیستی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بازار استیضاح وزرا در مجلس گرم است و اگر این وزرا به خواسته مردم گردن ننهند و امتیازاتی برای افزایش رفاه و آسایش مردم واگذار نکنند به یقین مورد بازخواست و استیضاح نمایندگان قرار می‌گیرند.

وی به راکد بودن کارخانه پتروشیمی اردبیل و تاخیر در اجرای آن اشاره کرد و افزود: در ساخت کارخانه‌های پتروشیمی کشور مشکلاتی به وجود آمده که قرار است مدیرعامل پتروشیمی با حضور در کمیسیون انرژی مجلس توضیحات خود را ارائه کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ابراز داشت: با توجه به اینکه دولت در احداث و توسعه کارخانه‌های پتروشیمی ورود پیدا نمی‌کند بخش خصوصی آمادگی دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند که تلاش می‌کنیم در این جلسه مشکل کارخانه مصوب پتروشیمی اردبیل را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از پیگیری نمایندگان استان برای راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل خبر داد و گفت: برای پیگیری حل مشکل بانوان نیز در مجمع نمایندگان استان کارگروه تخصصی تشکیل داده خواهد شد تا خواسته‌ها و مطالبات آنها نیز جمع‌بندی شده و ارائه شود.

وی بیان داشت: جذب سرمایه گذاری‌ها را بسترساز ایجاد فرصت‌های اشتغال قلمداد می‌کنیم و بر اساس اصل 44 قانون اساسی با ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها در این زمان می‌توان به کارها و اقداماتی دست زد تا اشتغال مولد ایجاد شود.

جعفری در ادامه از برگزاری اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر خبر داد و گفت: انتظار می‌رود نتایج این همایش در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری مفید و موثر باشد.

اختلاف نمایندگان را تکذیب می‌کنم

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه اتحاد و همدلی بین نمایندگان در عین وجود دیدگاه‌ها و سلایق مختلف محرز و مشخص است، افزود: مردم استان یقین داشته باشند هیچ دو گانگی در مجمع نمایندگان استان و تقسیم سه به چهار وجود ندارد بلکه با شکل‌گیری مجمع مصمم هستیم خواسته‌ها و مطالبات مردم به ویژه رفع محرومیت‌ها، اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی را منطبق بر تدبیر و رفتار عاقلانه پیگیری کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین مشکل و چالش حوزه انتخابیه خلخال و کوثر ضعف در زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه نیافتگی راه‌هاست، تصریح کرد: در این بخش تکمیل و افتتاح جاده خلخال ـ لور ـ درام و اتصال این شهر به منجیل را پیگیری می‌کنیم و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا محور سنتو که خلخال را به استان گیلان وصل می‌کند تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی از احدث یک تونل بزرگ بین راه ارتباطی خلخال به استان گیلان خبر داد و گفت: در ملاقاتی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم مجوز لازم در این زمینه اخذ شده است.

خلخال صاحب کارخانه ذوب و نورد فولاد می‌شود

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود از تکمیل کارخانه سیمان و پیگیری‌های لازم در این زمینه خبر داد و افزود: در کنار تکمیل این پروژه با سرمایه‌گذاران متقاضی رایزنی انجام شده تا کارخانه ذوب و نورد فولاد را در شهر خلخال راه‌اندازی کنیم.

منتخب مردم خلخال در مجلس ضرورت تکمیل و افتتاح سد کوثر و شبکه پایاب آن را یادآور شد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: 8 هزار هکتار از اراضی گیوی با تکمیل این سد زیر کشت محصولات آبی رفته و یک تحول اساسی در بخش باغ و زراعت را شاهد خواهیم بود که می‌توان به دایر شدن کشت و صنعت در کوثر و واحدهای صنایع تبدیلی امیدوار بود.

وی در پایان از تاسیس دانشکده فنی زیر مجموعه محقق اردبیلی در خلخال خبر داد و گفت: توسعه دانشکده پرستاری این شهر و انتقال آب رودخانه قزل‌اوزن به دشت هشتجین، برطرف شدن مشکل این منطقه و توسعه بخش گردشگری در خلخال و کوثر از اولویت‌ها و برنامه‌های قابل پیگیری است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول