اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشاره به ترکیدگی خط انتقال آب شرب زرینه به تبریز

تسریع در احداث خط دوم زرینه‌‌رود به تبریز حیاتی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به ترکیدگی خط انتقال آب زرینه‌رود به تبریز و مشکلات پیش آمده، گفت: این امر احداث خط انتقال دوم آب زرینه‌رود به تبریز را از سوی مسئولان دو چندان می‌کند.

تسریع در احداث خط دوم زرینه‌‌رود به تبریز حیاتی است

رضا پوررجب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: به دلیل ترکیدگی خط انتقال آب شرب زرینه‌رود به تبریز ارتفاعات تبریز از ساعت پنج به بعد شاهد افت فشار و قطعی آب خواهند بود.

وی افزود: با توجه به بروز مشکل در خط انتقال آب به تبریز پیش‌بینی می‌شود از ساعت پنج بعدازظهر شاهد افت تدریجی و قطع آب خواهیم بود.

پوررجب اضافه کرد: مناطقی مانند خلیل‌آباد، رضوان‌شهر، کشتارگاه، مارالان، آخمقیه و ... که در خط مقدم قطع آب به دلیل قرار گرفتن در مناطق مرتفع تبریز هستند، شاهد قطع آب خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه آب ذخیره‌ای تبریز تا ساعت چهار جوابگو خواهد بود، گفت: براساس اعلام آب منطقه‌ای عملیات تعمیر خط انتقال تا ساعت شش به طول خواهد انجامید.

پوررجب فاصلۀ 189 کیلومتری از میاندوآب تا تبریز را نیازمند زمان برای پمپاژ آب دانست و گفت: براساس تجربه و بنا به پیش‌بینی قطعی آب تا شش صبح فردا ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سردی هوا و نبود گرمای شدید در تبریز مانع از بروز مشکل و افزایش مصرف شده است.

پوررجب با اشاره به نیاز بیش از 9 متر مکعبی آب شهر تبریز در سال 1415 گفت: پیش‌بینی این نیاز ضرورت تلاش برای شتاب بخشیدن به احداث خط انتقال دوم آب زرینه‌رود به تبریز را از سوی مسئولان دو چندان می‌‌کند.

خط دوم انتقال آب زرینه‌رود به تبریز 3 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. طول کل خط انتقال دوم 189 کیلومتر است و 32 کیلومتر از این پروژه کار شده که فعلاً توسط پیمانکار هزینه شده و ما اعتباری برای این خط انتقال هزینه نکرده‌ایم.

کل اعتبار مورد نیاز برای اتمام این خط انتقال 189 کیلومتری، 3 هزار و 680 میلیارد ریال است.

در روزها و سال‌های گذشته فرسوده شدن 40 کیلومتر از خط اول زرینه ‌به تبریز موجب قطع شدن انتقال آب به تبریز شده و مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود آورده است. ترکیدگی خط لوله زرینه‌رود طی 10 سال اخیر بارها منجر به قطعی آب تبریز شده است.

بروز چنین حوادثی تسریع در اجرای پروژه خط دوم آبرسانی به شهر تبریز از زرینه‌رود را که جزو مصوبات دور دوم سفر هئیت دولت به استان آذربایجان‌شرقی است، ضروری کرده است.

احداث خط دوم زرینه‌رود به تبریز به عنوان یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های بخش آب آذربایجان‌شرقی است که به گفته کارشناسان در صورت عدم تکمیل آن تا پنج سال، تامین آب شرب کلانشهر تبریز با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول