اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

معتقد به جنگ و مناظره در داخل کشور نیستم/ شعار بدون راهکار بازی با احساسات مردم است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر چند انتقاداتی به دولت وارد است، گفت: معتقد به جنگ و مناظره در داخل کشور نیستم.

معتقد به جنگ و مناظره در داخل کشور نیستم/ شعار بدون راهکار بازی با احساسات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن رضایی بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان تبریزی اظهار کرد: اقتصاد پیشرفته باعث حل مشکلات معیشتی مردم می‌شود، بیکاری و تورم در کشور وجود دارد و نمی‌شود آن را انکار کرد، راه حل آن اصلاح ساختار کشور و پیش‌بینی مسائلی است که باعث ایجاد تورم می‌شود.

وی همچنین درباره هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: درباره نحوه اجرا و نواقص این طرح بحث‌های مختلفی در میان و انتقاداتی به دولت وارد است، اما باید توجه داشت که این انقلاب بزرگ اقتصادی در کشور آغاز شده است.

رضایی گفت: دبیرخانه اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیرامون مسائل مختلف اقتصادی کشور از جمله اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به دقت مسائل را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: دبیرخانه اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته‌ای نیست که نقطه نظرات خود را در مسائل به دولت منعکس نکند، اما معتقد به جنگ و مناظره نیستم باید مسائل کشور را با همدلی و تعامل پیش برد و دبیرخانه اقتصادی مجمع در پی آن نیست که این مکاتبات را رسانه‌ای کند.

وی، فدرالیسم اقتصادی در ایران را در امتداد سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و بیداری اسلامی در منطقه خواند و گفت: از آنجایی که این اندیشه اقتصادی با رنگ و لعاب بومی می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور شود، می‌تواند از نظر سیاسی نیز برای کشورهای منطقه دارای جذبه باشد.

*فدرالیسم اقتصادی باید با اقلیم کشور خودمان باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فدرالیسم اقتصادی باید با اقلیم کشور خودمان باشد.

رضایی، فدرالیسم را ظرفیت‌سازی اقتصادی برای نواحی و استان‌های مختلف کشور تعریف کرد که با اجرای آن می‌توان نیروهای مختلف و مدیران لایق را که به حاشیه رانده شده‌اند، وارد میدان کرد.

وی همچنین اظهار کرد: بیکاری وجود دارد و گرانی واقعی است و اگر دولت بتواند تورم را زیر 25 درصد کنترل کند کار بزرگی انجام داده است.

رضایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مطلوبی بوده و رهبر انقلاب فردی توانمندی است، گفت: باید مدیریت اداره کشور عوض شود، نیروهای بسیار عظیمی داریم که در حاشیه قرار دارند و مدل اداره کشور را باید درست و ظرفیت‌سازی کنیم.

*شعار بدون راهکار بازی با احساسات مردم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مدیریت اجرایی کشور باید در حد و قواره کشور شکل بگیرد، افزود: اگر شعار دهیم و راهکار ندهیم فقط با احساسات مردم بازی کرده‌ایم.

وی در ادامه به نامگذاری امسال تحت عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اشاره و خاطرنشان کرد: به تعبیری نامگذاری چهار سال به نام‌های «الگوی مصرف»، «کار مضاعف و همت مضاعف»، «جهاد اقتصادی» و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در کشور است.

رضایی با بیان این‌که «امروز بسیاری از مسائل کلیدی کشور به موضوع اقتصاد گره خورده است»، گفت: امروز امنیت، اقتدار، بهبود زندگی، پیشرفت و نفوذ ایران در منطقه، رفع فقر، بیکاری و گرانی و ... به اقتصاد برمی‌گردد.

وی درباره سیاست‌های گروه 1+5 نیز گفت: امروز گروه 1+5 جز امتیاز دادن به ایران و انتخاب مسیری جدید گزینه دیگری پیش‌روی خود ندارد و این نتیجه استقامت مردم ایران است.

رضایی اظهار کرد: اما ما چه میزان توانسته‌ایم از ایستادگی ملت بهره ببریم جای بحث دارد. چراکه راه حل مشکلات با شعار دادن،‌ حرف زدن و ادعا کردن نیست باید راهکارهای اساسی برای کشور داشته باشیم و در صورتی که فردی برای مدیریت راهکارها و اجرایی کردن آنها یافت نشود تمام برنامه‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود. اگر راهکارهایی که برای ایران برنامه‌ریزی و اتخاذ شده‌اند به بهترین گونه اجرا شوند حادثه‌ای عظیم‌تر از انقلاب و جنگ در ایران به‌وجود می‌آید.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول