اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل کمیته مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: کابینه رژیم صهیونیستی امروز در نشست هفتگی خود با تشکیل کمیته وزارتی به ریاست"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های غیرقانونی موافقت کرد.

تشکیل کمیته مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"شهاب"، دفتر"بنیامین نتانیاهو" با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای کابینه با تشکیل کمیته وزارتی مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های غیرقانونی موافقت کردند.

در این بیانیه آمده است که این کمیته مامور تدوین سیاست دولت در خصوص ساخت‌وسازهای غیرسازماندهی شده در اراضی دولت و یا اراضی خصوصی فلسطینیان و نیز مسائل اصولی است که پرونده‌ها آنها به دادگاه‌ها کشیده می‌شود و جایگاه تصمیمات این کمیته شبیه به تصمیمات دولت است و وزرا حق مخالفت با آن را ندارند.

به دنبال صدور حکم دادگاه عالی در ماه می گذشته مبنی بر تخریب 5 ساختمان در مجتمع‌های شهرک‌نشینی"جفعات اولبناه" واقع در اطراف شهرک "بیت ایل" در نزدیکی رام‌الله پس از اثبات غیرقانونی بودن آنها، نتانیاهو تصمیم به تشکیل کمیته‌ای جهت مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های غیرقانونی گرفت.

به دنبال این تصمیم دادگاه نتانیاهو اعلام کرد که 300 واحد مسکونی در شهرک بیت ایل احداث خواهد شد از سوی دیگر جمعیت حقوق شهروندی در اسرائیل تاکید کرد که فرقی بین شهرک‌های احداث شده در اراضی مالکیت خصوصی یا "اراضی دولت" از لحاظ حقوق بین‌الملل وجود ندارد و هیچ یک از شهرک‌های کرانه باختری مشروعیت ندارند.

"شائول موفاز" معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، "ایهود باراک" وزیر جنگ و "شالوم سیمحون" وزیر کشاورزی از وزرای مخالف تشکیل کمیته وزارتی امور شهرک‌سازی بودند.

کمیته مذکور متشکل از موفاز، باراک، "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه،"موشه یعالون" وزیر امور راهبردی، "ایلی یشای" وزیر داخلی، "جدعون ساعر" وزیر آموزش، "گلعاد اردان" وزیر حفاظت از محیط زیست، "یولی ادلشتاین" وزیر اطلاع‌رسانی و "دانیال هرکوویچ" وزیر علوم است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول