اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده‌های سنی مختلف

بسکتبالیست‌های قم در 4 رده سنی به دنبال قهرمانی هستند

خبرگزاری فارس: بسکتبالیست‌های قمی امسال در چهار رده سنی پیکارهای قهرمانی کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

بسکتبالیست‌های قم در 4 رده سنی به دنبال قهرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همه ساله علاوه بر برگزاری رقابت‌های معتبری همچون سوپر لیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور، برگزاری رقابت‌های بسکتبال قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف نیز از جمله برنامه‌های قابل توجه فدراسیون بسکتبال است.

قم نیز به عنوان بسکتبال‌خیز در کشور در رقابت‌های رده‌های سنی پایه بسکتبال کشور همواره تیم‌های قوی و مدعی را به مصاف حریفان فرستاده است و امسال نیز بنا بر تصمیم هیئت بسکتبال استان قم، تیم‌های قمی در این مسابقات به مصاف حریفان می‌روند.

برای این منظور جلسه هماهنگی نمایندگان مناطق هشتگانه بسکتبال کشور در محل تالار اجتماعات سالن بسکتبال آزادی برگزار شد که یکی از مصوبات این بود که با پیشنهاد فدراسیون بسکتبال و موافقت اکثریت به اتفاق نمایندگان مناطق هشتگانه، مسئولیت برگزاری و هماهنگی مسابقات هر منطقه در سال 91 بر عهده مسئولان آن منطقه قرار گرفت، ضمن اینکه در صورت نیاز و یا بروز هرگونه مشکلی مسئولان هر منطقه با رئیس کمیته مسابقات فدراسیون در ارتباط خواهند بود.

همچنین به منظور استفاده بهینه از تمام بازیکنان مستعد استان‌های هر منطقه، تیم اول می‌تواند از بازیکنان مستعد و قدرتمند سایر استان‌های هم منطقه خود که شانس صعود به مرحله بعد را نداشتند استفاده کرده و اقدام به تشکیل تیم منتخب آن منطقه کند که این مهم در نتیجه با نظر اکثریت به اتفاق نمایندگان تصویب شد که تیم منتخب هر منطقه به مرحله بعد صعود کند.

از سوی دیگر مقرر شد تا هر چه سریع‌تر یک کمیته تخصصی توسط فدراسیون بسکتبال کشورمان به منظور بررسی دقیق مقررات و قوانین مسابقات در رده مینی بسکتبال و در صورت لزوم تجدید نظر در مقررات مذکور تشکیل شود.

همچنین مسابقات مناطق هشتگانه پس از اتمام فصل امتحانات در تابستان برگزار خواهد شد و مسابقات رده مینی با آغاز استعدادیابی توسط مربیان و پس از سایر رده‌ها به انجام می‌رسد، ضمن اینکه مقرر شد به ‌دلیل بعد مسافت استان‌ها و خستگی بازیکنان، مسابقات در ساعات بعد از ظهر انجام شود.

در خصوص میزبانی مسابقات مقرر شد نماینده هر منطقه پس از بازدید از امکانات سالن و خوابگاه و دیگر موارد مورد نظر برای برگزاری مطلوب رقابت‌ها، استان داوطلب به منظور میزبانی، گزارش مکتوب خود را به فدراسیون ارسال کند.

بنا بر پیشنهاد رئیس کمیته مسابقات و موافقت شرکت‌کنندگان، مناطق هشتگانه از لحاظ بعد مسافت به دو گروه تقسیم شد که گروه نخست شامل مناطق یک، دو، سه و هفت و گروه دوم شامل مناطق چهار، پنج، شش و هشت شد.

در سال جاری تیم مینی بسکتبال و تیم‌های رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید بسکتبال استان قم در رقابت‌های قهرمانی کشور با حریفان به جدال خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول