اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور استفاده در تعمیرات اساسی

تانک نیتروژن مایع در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی نصب شد

خبرگزاری فارس: رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه دوم از نصب تانک نیتروژن مایع در فازهای دو و سه پارس جنوبی با هدف ذخیره نیتروژن مایع به منظور استفاده در زمان تعمیرات اساسی و زمان‌های توقف ناخواسته خبر داد.

تانک نیتروژن مایع در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی نصب شد

ملک‌حسین کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: فاز دو و سه پارس جنوبی از فازهای تاثیرگذار و مهم در مجتمع گازی است و روزانه بیش از 53 میلیون مترمکعب گاز در این فازها تولید و تصفیه شده و وارد شبکه سراسری می‌شود.

وی افزود: تولید 80 هزار بشکه میعانات گازی نیز از دیگر تولیدات مهم این فاز است که این میزان میعانات گازی نیز پس از عبور از دو واحد تثبیت میعانات گازی به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات ارسال می‌شود.

رئیس مهندسی عمومی و اجرای طرح‌های پالایشگاه دوم از تولید روزانه 400 تن گوگرد در این فازها خبر داد و خاطر نشان کرد: H2S جدا شده در واحد شیرین‌سازی به واحدهای بازیافت گوگرد هدایت و روزانه 400 تن گوگرد به صورت دانه‌بندی شده تولید و توسط کامیون به انبار مکانیزه گوگرد منتقل می‌شود.

کریمی از نصب تانک نیتروژن مایع در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: تانک نیتروژن مایع با حجم 113 نرمال مترمکعب در واحد 124 فازهای دو و سه مجتمع گاز پارس جنوبی نصب شد.

وی اضافه کرد: تانک نیتروژن مایع با هدف ذخیره نیتروژن مایع به منظور استفاده در زمان تعمیرات اساسی و زمان‌های توقف ناخواسته در پالایشگاه دوم مجتمع نصب شده است.

وی بیان کرد: این تانک به منظور جلوگیری از خرید نیتروژن از خارج پالایشگاه به صورت تراک (تریلر) وارد پالایشگاه و نصب شده است.

کریمی افزود: پارس جنوبی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت نفت است و در سال تولید ملی باید از همه توان و ظرفیت موجود برای موفقیت بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول