اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

خودرو‌های فرسوده همچنان در اصفهان تردد می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با وجود گذشت یک هفته از تیر ماه جاری هنوز از تردد خودرو‌های فرسوده در اصفهان جلوگیری نشده در حالی که راهنمایی و رانندگی موظف به جلوگیری از تردد این خودرو‌ها بوده است.

خودرو‌های فرسوده همچنان در اصفهان تردد می‌کنند

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه عوامل مختلفی سبب تشدید آلودگی‌های کلان‌شهر‌ها و به ویژه کلان‌شهر اصفهان می‌شود، اظهار داشت: خودرو‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین عوامل تشدید آلودگی‌های زیست محیطی به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه تردد خودرو‌های فرسوده در هشت کلان‌شهر موجود در سطح کشور ممنوع است، اضافه کرد: کلان‌شهر اصفهان نیز از جمله این شهر‌ها به شمار می‌رود و محیط زیست نسبت به اجرای مصوبه دولت در راستای جلوگیری از تردد خودرو‌های فرسوده در سطح شهر نظارت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی باید از ابتدای تیر ماه جاری از تردد خودرو‌های فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌کرده، تصریح کرد: اما تاکنون و با وجود گذشت یک هفته از تیر ماه جاری هنوز از تردد خودرو‌های فرسوده در اصفهان جلوگیری نشده است.

وی ادامه داد: معاونت راهنمایی و رانندگی در ارتباط با دلایل خود نسبت به عدم اجرای این موضوع اعلام کرده که این مجموعه برای جلوگیری از تردد خودرو‌های فرسوده در سطح شهر باید از ابلاغیه معاونت راهنمایی و رانندگی کشور برخوردار باشد.

کلانتری با بیان اینکه خودرو‌های فرسوده همچنان در اصفهان تردد می‌کنند، تاکید کرد: حدود 70 درصد از آلاینده‌های موجود در سطح کلان‌شهر‌ها به صورت عام ناشی از تردد خودرو‌ها در سطح شهر‌ها است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: حدود 30 درصد از آلاینده‌های شهر‌ها به عوامل مختلفی از جمله فعالیت واحد‌های صنعتی، ریز‌گرد‌ها و منابع طبیعی آلاینده اختصاص دارد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول