اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس :

توجه به حقوق معلولان و نابینایان در جامعه یک امر ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به حقوق معلولان و نابینایان در جامعه یک امری ضروری است و مسئولان باید در تحقق حقوق این افراد تلاش کنند.

توجه به حقوق معلولان و نابینایان در جامعه یک امر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالکریم جمیری در دیدار با مسئولان و اعضای انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان بوشهر اظهار داشت: هر چند اعضای این انجمن نقص یا ضعفی دارند، اما به این معنا نیست که آن‌ها از حقوق اجتماعی خودشان محروم شوند.

جمیری افزود: باید حقوق شهروندی تمام معلولان و نابینایان مورد توجه آحاد جامعه واقع شود و ما مسئولین باید در تحقق حقوق این افراد تمامی تلاش خود را انجام دهیم.

نماینده مردم بوشهر، گناو و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تاکنون نتوانسته‌ایم به طور جامع پاسخگوی افراد روشن‌دل باشیم، اما با کمی تلاش و با یک برنامه‌ریزی کارشناسی شده می‌توانیم مشکلات این قشر جامعه را به راحتی برطرف کنیم.

وی گفت: بنده اعتقاد دارم هر انسانی با هر نقصی باید در جایگاه خود قابل احترام باشد و به حقوق او احترام گذاشت.

جمیری با اشاره به اینکه باید اشتغال نابینایان و کم‌بینایان بر اساس سهمیه تعیین شده رعایت شود عنوان کرد: ما با کمک سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای مربوطه امیدواریم بتوانیم مشکل اشتغال و مسکن این افراد را طبق مصوبه مجلس پیگیری کنیم و از این به بعد با مسئولان این انجمن جلسات متعدد و کارشناسی شده‌ای در راستای تحقق حقوق آنان داشته باشیم.

مسئول انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان بوشهر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن به مشکلات این اعضاء پرداخت و گفت: ما در حدود 12 سال فعالیت توانسته‌ایم این باور را به افراد نابینا و کم‌بینا انتقال دهیم تا که امروز بیش از 70 نفر در مقاطع کاردانی، کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل یا اینکه فارغ‌التحصیل شوند.

ابراهیم صداقت ادامه داد: ما با الگوسازی، ترغیب و شناسایی استعدادهای نابینایان توانسته‌ایم در سطح ورزشی و هنری نیز مدال‌های کشوری بدست آوریم.

وی از مشکلات اشتغال و مسکن افراد نابینا و کم‌بینا با توجه به متٱهل بودن آنان اشاره کرد و افزود: طبق قانون باید سه درصد ادارات دولتی را نابینایان و کم‌‌بینایان تشکیل دهند که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است.

صداقت به اعضای انجمن دانش‌آموزی نابینایان و کم‌‌بینایان در استان بوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: مدارس استثنایی اکنون دچار رکود شده است و سال به سال شاهد تعطیلی یکی از مقاطع تحصیلی در تنها مدرسه استثنایی استان هستیم که برای ما بسیار نگران کننده است و امیدواریم این مشکل با همکاری مسئولان حل شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول