اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان:

مردم مراقب شرکت‌های نامعتبر مضاربه‌ای باشند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان از فعالیت شرکت‌هایی با عنوان مضاربه‌ای خبر داد و گفت: مردم مراقب تبلیغات سوء شرکت‌های نامعتبر مضاربه‌ای و جذب نقدینگی به بهانه سود دهی بالا باشند.

مردم مراقب شرکت‌های نامعتبر مضاربه‌ای باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از پرونده‌های در دست اقدام به چندین مورد که احتمال فریب از سوی مردم وجود دارد و نیز برخی از اقدامات حمایتی قضایی پرداخت و اظهار کرد: برخی از تصادفات منجر به فوت و جرح طبق گزارشات پلیس راهور توسط موتور سواران در بزرگراه‌ها و نیز برخی از رانندگان خیابان‌های شهر به خصوص در شب با حرکات مارپیچ  لایه کشی بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از این رانندگان به مأموران پلیس توهین می‌کردند، افزود: با هم‌اندیشی پلیس راهور و با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پلیس شماره خودروها را یادداشت کرده و با اعلام به شرکت نفت سهمیه سوخت را قطع و وصل دوباره منوط به رعایت مقررات شد که دستور اجرایی آن از سوی دستگاه قضایی تایید شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: این اقدام پیشگیرانه منجر به کاهش آمار تصادفات فوت و جرح شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ دیه و پرداخت آن نیز طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث در کاهش جرائم موثر بوده است، گفت: اگر طرفین بر اساس گواهی پزشک قانونی به بیمه مراجعه کنند بیمه مکلف به پرداخت 50 درصد بیمه اولیه است و مردم کمتر از این موضوع اطلاع دارند.

حبیبی با تاکید به اینکه فرد مصدوم ناشی از تصادفات نیاز به هزینه دارد و این یک راهکار قانونی است که 50 درصد تقریبی را فرد مصدوم بگیرد، ادامه داد: طرفین دعوی اگر نیاز به معاینه مجدد درمان داشته باشند می‌توانند توافق کنند که تمام دیه را دریافت کنند.

 

*شرکت‌های هرمی با هر عنوان تجاری قابل شناسایی هستند

وی در بخشی از صحبت‌های خود به شرکت‌های هرمی و نحوه برخورد و دستور قضایی و امنیتی اشاره و تاکید کرد: برخی از افراد سودجو  که سبب اخلال در نظام اقتصادی و اموال مردم بدون دلیل می‌شوند توسط دستگاه قضائی پیگیری جدی می‌شوند.  

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان به دو مورد از این گونه شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت زیر مجموعه کوئیست یکی از شرکت‌ها بود که افراد آن دستگیر و پرونده اکنون به دادگاه رفته است.

وی دیگر پرونده که مراحل اجرایی، قضایی، اطلاعاتی و عملیاتی آن شده است را مربوط به شرکت گاما دانست و افزود: اطلاعات اولیه این پرونده اواخر سال گذشته توسط مأموران به دست آمده و در طول چهار ماه گذشته نیز مسئولان اصلی و محل فعالیت شرکت شناسایی شد.

حبیبی با تاکید بر اینکه نیاز قضایی این پرونده در تهران و اصفهان انجام شد و مؤسسان اصلی که دو برادر بودند، دستگیر شدند، گفت: این افراد از طریق سایتی در فضای مجازی  فعالیت گسترده‌ای داشتند که  فعالان آن در اصفهان و از مردم نقدینگی دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: عنصر قانونی شرکت‌های هرمی را تعقیب کرد و بر اساس ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصادیق اخلال در چند بند و در ماده سه مربوط به شرکت‌های هرمی آمده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه عوض کردن عنوان از اسم تجاری جرمی از اقدام مجرمانه شرکت‌های زیر مجموعه‌ای کم نمی‌کند، تصریح کرد: این شرکت‌ها با ایجاد زیر شاخه شرکت هرمی تشکیل و از پول مردم سود می‌برند.

وی اضافه کرد: چنانکه هر گونه اموال از طریق پول‌شویی و واسطه‌گری از خارج کشور باشد توقیف می‌شود.

حبیبی در مورد پرونده گاما گفت: در رأس هرم در بررسی اولیه جعل گذرنامه شناسنامه وجود داشته است که در تحقیقات بعدی مشارکت با  شرکت‌های تجاری غربی نیز دیده شده است.

وی افزود: این گونه شرکت‌های هرمی که مبادرت به جذب نقدینگی مردم می‌کنند واقعاً تحت کنترل هستند و اگر هر عنوانی برای خود در نظر بگیرند.

 

*برخی از شرکت‌های مضاربه‌ای معتبر نیستند

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در ادامه در مورد شرکت‌های مضاربه‌ای که چند سال است به مردم تذکر و هشدارها داده می‌شود پرداخت و اظهار کرد: مردم مراقب شرکت‌های با عنوان مضاربه‌ای باشند که پول خود را تنها به شرکت‌های حقوقی و حقیقی شناخته شده بدهند.

وی گفت: در قانون مجازات اخلال‌گران اقتصادی مجازات برای این شرکت‌ها با عنوان مضاربه‌ای که اموال را حیف و میل و قول سود می‌دهند مشخص کرده است.

حبیبی تاکید کرد: مردم از ثبت این شرکت‌های حقوقی و حقیقی و نیز اعتبار کاری این شرکت‌ها مطمئن باشند و به موسسه‌ای با عنوان مالی و اعتباری اعتماد نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب تصریح کرد: مردم فریب شرکت‌های تجاری و مضاربه که از مردم در قالب سهام می‌گیرند، را نخورند.

وی توصیه کرد: مردم برای درآمد بالا و سرمایه‌گذاری مطمئن به بورس سهام شرکت‌های خرید و فروش مراجعه و فریب تبلیغات رنگین شرکت‌ها و مؤسسات نامعتبر را نخورند.

حبیبی در بخشی از صحبت‌های خود به زندان اصفهان و اقدامات موثر آن اشاره کرد و گفت: انصافاً در فضای فیزیکی زندان و خانواده‌های آنها رسیدگی شده و نیز در قالب برنامه‌های فرهنگی حفظ قرآن در رأس کار قرار گرفته است چنانکه زندانیان حافظ قرآن به مرخصی می‌روند و در این راستا 120 نفر زندانیان که جزو افراد سابقه‌دار بوده‌اند از یک تا سه جزء قرآن حفظ کردند.

 

*ارائه مشاوره رایگان با شماره تماس 09699

وی از مهم‌ترین اقدامات اخیر دادگستری اصفهان را ارائه خدمات رایگان مرکز ارتباطات مشاوره قوه قضائیه دانست و افزود: شماره تلفن 09699 توسط  قضات دادگستری آماده مشاوره به مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تاکید کرد: این مشاوره‌ها حالت اورژانسی دارد و فرد را در حد تلفنی مشاوره می‌کند.

وی همچنین به  واحد نظارت و ارزشیابی قضات که نمایندگان دادگستری اصفهان هستند خبر داد و گفت: اگر  مردم اطلاعی از مشکل اخلاقی و مالی قضاتی دارند بدون امضا و مستند می‌توانند آن را مطرح و پیشگیری کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول