اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه خبر داد

آغاز رقابت 43 هزار داوطلب دانشگاه در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه گفت: رقابت 43 هزار داوطلب ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی آغاز شد.

آغاز رقابت 43 هزار داوطلب دانشگاه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول پیرمحمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: دانشگاه ارومیه، همه ساله به عنوان حوزه اصلی استان وظیفه برگزاری کنکورهای سراسری و مختلف را بر عهده داشته و امسال نیز عزم ویژه‌ای در برگزاری مطلوب این آزمون مهم دارد.

وی از آغاز رقابت بیش از 43 هزار و 800 نفر برای ورود به دانشگاه‌ها در این استان خبر داد و افزود: 15 هزار و 187 نفر از داوطلبان آذربایجان غربی از شهر ارومیه هستند و آزمون آن‌ها همزمان با سراسر کشور از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح پنج‌شنبه آغاز و درهای حوزه‌های امتحانی بسته شده است و از ورود داوطلبان جا مانده جلوگیری شده است.

پیرمحمدی ادامه داد: آزمون سراسری روزهای هشتم تا دهم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر برگزار می‌شود و از این میان گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: داوطلبان این آزمون باید به سوالات دو دفترچه عمومی و اختصاصی پاسخ دهند که در دفترچه سوالات عمومی 100 سوال وجود دارد و داوطلبان باید در 75 دقیقه به آن پاسخ دهند، دفترچه سوالات اختصاصی نیز حاوی 135 سوال است که داوطلبان باید در 175 دقیقه به آن پاسخ دهند.

معاون خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور تصریح کرد: نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز آزمون سراسری امسال در فاصله زمانی 15 تا 17 شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول