اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون استان خبر داد

افزایش 30 درصدی صادرات قم در یک‌ سال اخیر

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون استان از افزایش 30 درصدی صادرات استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 30 درصدی صادرات قم در یک‌ سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابوالفضل خاکی چهارشنبه شب در همایش تجلیل از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان که در سالن بعثت برگزار شد با اشاره به توانمندی‌های بخش تولید استان قم گفت:‌ در حال حاضر بیش از 2 هزار واحد تولیدی در استان قم وجود دارد که بیش از 80 درصد از این واحد‌ها فعال هستند.

وی مجموعه‌های صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرک صنعتی شکوهیه که از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است با واحد‌های کوچک و بسیار بزرگ در بخش‌های مختلف فعال است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم با اشاره به صادرات واحد‌های شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که صادرات استان بسیار زیاد شده و نسبت به یک سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به توانمندی‌های شهرک صنعتی سلفچگان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی خاطر نشان کرد:‌ تسهیلات خوبی برای سرمایه‌گذاران برای صادرات بدون پرداخت گمرک به کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه ایجاد شده است.

خاکی در ادامه به مشکلات بخش صنعت استان اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین مشکلی که امروز به نظر می‌رسد مربوط به بانک‌هاست بیان کرد: با توجه به همه مشکلاتی که تولیدکنندگان تحمل می‌کنند به ویژه در رابطه با تحریم‌هایی که در همه جای دنیا برای ما ایجاد شده است، آنها توانستند با حرکت‌هایی دقیق و حساب شده این تحریم‌ها را دور بزنند ولی متاسفانه مشکلات داخلی مانع ایجاد می‌کند.

وی یکی از مشکلات را در خصوص بحث ال‌‌سی‌ها دانست و گفت: در حالی که فروشندگان خارجی آمادگی دارند ال‌سی‌هایی که به صورت خرید نسیه انجام می‌شود را به صورت یک ‌ساله از ما قبول کنند ولی بانک‌های خودمان مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم افزود: متاسفانه پرداخت‌ها در بانک‌های ما 40 درصد به صورت پیش‌پرداخت، 40 درصد به صورت میان پرداخت و 20 درصد بعد از یک سال است که برخی از بانک‌ها در این زمینه مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

وی خواستار برخورداری تولیدکنندگان از تسهیلات بانک‌ها به صورت قبل شد و گفت:‌ باید این مسئله به صورت جدی پیگیری شود، اگر واحد‌های تولیدی بتوانند از همان تسهیلاتی که در چند ماه گذشته از آن برخوردار بودند، استفاده کنند قطعا تولید بیشتری خواهیم داشت.

خاکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید در بخش کشاورزی به صورت صنعتی عمل کنیم اظهار کرد:‌ باید شهرک‌هایی برای ایجاد مراکز گلخانه‌ای ایجاد کنیم که بتوانند محصولات کشاورزی را پرورش دهند.

وی با اشاره به کمبود آب در استان گفت: اگر بتوانیم این شهرک‌های گلخانه‌ای را ایجاد کنیم به صنعتی شدن بخش کشاورزی استان کمک شایانی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم با اشاره به دعوت از اساتید دانشگاه کشاورزی ارومیه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: این اساتید برای هر نوع همکاری اعلام آمادگی کردند تا به بخش کشاورزی استان قم کمک کنند.

وی در ادامه به بازدید از شهرهای عراق به همراه استاندار قم اشاره کرد و گفت:‌ در کشور عراق امکان بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری مشترک فراهم است.

خاکی با اشاره به بازدید هیئت‌های عراقی از کارخانجات استان در چند روز گذشته اظهار کرد: با توجه به گفت‌وگوهایی که در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک با استان قم در کشور عراق داشتیم شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کشور عراق حاکم است.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در کشور عراق هم قطعا با توجه به تضمینی که از سوی صندوق حمایت از صادرات انجام می‌گیرد، مناسب خواهد بود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول