اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با صدور بیانیه‌ای

ریاست‌جمهوری مصر فردا نحوه سوگند مرسی را اعلام می‌کند

خبرگزاری فارس: ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که فردا در بیانیه‌ای نحوه ادای سوگند ریاست جمهوری "محمد مرسی" را تبیین خواهد کرد.

ریاست‌جمهوری مصر فردا نحوه سوگند مرسی را اعلام می‌کند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الاهرام، "یاسر علی"، سخنگوی محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مصر اعلام کرد که ریاست جمهوری فردا (5 شنبه) در بیانیه‌ای نحوه ادای سوگند ریاست جمهوری محمد مرسی را تبیین خواهد کرد.

یاسر علی در ادامه گفت: هم اکنون بحث و تبادل نظر مستمری درباره نحوه ادای سوگند ریاست جمهوری مرسی در حال انجام است تا به راه‌حلی دست یابیم که در عین حال که مورد توافق نیروهای ملی باشد، با قانون اساسی نیز مغایرتی نداشته باشد.

اما درباره رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت جدید یاسر علی گفت: آنچه تاکنون برسر آن توافق نظر حاصل شده است، اینکه پست نخست‌وزیری به شخصیتی مستقل سپرده شود و در این بین گزینه‌هایی مطرح بوده‌اند، اما هنوز درباره هیچ گزینه‌ای تصمیم قطعی گرفته نشده است.

یاسر علی در ادامه اخبار انتشار یافته درباره حق تعیین وزیران وزارتخانه‌های حساس و مهم توسط شورای عالی نظامی یا اختصاص 30 درصد پست‌های وزارتی به حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون را تکذیب کرد.

وی همچنین انتشار خبر دیدار محمد مرسی با "محمد البرادعی"، دبیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی طی روز گذشته را رد و اعلام کرد که این‌دو روز شنبه گذشته و پیش از اعلام نتایج انتخابات با یک‌دیگر تماس و گفت‌وگوی تلفنی داشته‌اند که طی آن مرسی، البرادعی را به حضور در نشست نیروهای ملی دعوت کرده بود.

از سوی دیگر قاضی "محمد عطیه"،‌ وزیر توسعه داخلی گفت که انتظار می‌رود، تا روز یک‌شنبه و پس از ادای سوگند ریاست جمهوری مصر، نخست‌وزیر جدید مصر نیز معرفی شود.

این درحالی است که محمد البرادعی در سخنانی گفته است که قصد موافقت با تصدی پست نخست وزیری مصر را با توجه به اختیارات محدود ارائه شده در این مرحله را ندارد.

همچنین "خالد علی"، نامزد ناکام دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر اخبار انتشار یافته درباره ارائه پیشنهاد رسمی تصدی پست ریاست جمهوری به وی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول