اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید وزیر خارجه مصر بر حمایت از آشتی ملی فلسطینیان

خبرگزاری فارس: "محمد کامل عمرو" وزیر امور خارجه مصر بر حمایت قاهره از آشتی ملی فلسطینیان و تلاش برای تحقق آشتی و وحدت فلسطینیان تاکید کرد.

تاکید وزیر خارجه مصر بر حمایت از آشتی ملی فلسطینیان

به گزارش فارس به نقل از "فلسطین آن لاین"، "محمد کامل عمرو" وزیر امور خارجه مصر از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در روند سازش نهایی با فلسطینیان انتقاد کرد.

وی در دیدار با "رابرت سیری" فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه گفت: دیگر امکان آن وجود ندارد که فلسطینیان در آخرین تونل کنونی که روند صلح وارد آن شده است، نوری ببینند.

وی افزود که وضعیت کنونی منطقه از بسته شدن افق سیاسی در برابر فلسطینیان رنج می‌برد.

عمرو در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که مصر به حمایت از قضیه فلسطین به دلیل تعهدات عربی و منافع ملی خود ادامه خواهد داد و تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تحقق آشتی فلسطینیان و یکی شدن صفوف فلسطینی‌ها بکار خواهد بست.

این در حالی است که یک منبع آگاه مصری گزارش داد که مسئولان سازمان اطلاعاتی مصر تماس‌هایی با رهبران فلسطینی و رهبران حماس برقرار کرده و قرار است دیدار آشتی فتح و حماس 20 تیر در قاهره ازسرگرفته شود.

هفته‌نامه المنار به نقل از برخی مسئولان مصری نوشت که رهبران جدید این کشور روند تحقق آشتی فلسطینیان را تسریع خواهند کرد و این امر نیازمند همکاری جنبش حماس با طرف مصری در این زمینه است و "محمد مرسی" رئیس جمهور جدید مصر این پرونده را تا مدت طولانی باز نخواهد گذاشت زیرا زیان‌های آن بر مصر که از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برد، تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول