اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

اگر وزارت اطلاعات نبود مشابه حادثه هفتم تیر بارها اتفاق می‌افتاد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: اگر وزارت اطلاعات نبود مشابه حادثه هفتم تیر بارها اتفاق می‌افتاد.

اگر وزارت اطلاعات نبود مشابه حادثه هفتم تیر بارها اتفاق می‌افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر بعد از ظهر امروز در روستای لالیم این شهرستان برگزار شد.

استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به روش‌های خباثت‌بار دشمنان برای ضربه‌ زدن به جمهوری اسلامی تصریح کرد: در حادثه هفتم تیر کسانی شهید شدند که تک تک این عزیزان یک عنصر و مولفه موثر برای پشتیبانی از خط امام و انقلاب اسلامی ایران بودند.

سید علی‌اکبر طاهایی با اشاره به شهادت شهید عبدالحسین اکبری لالیمی در این حادثه، وی را یک  روحانی دین آگاه و عالم ربانی دانست و تصریح کرد: اگر امروز هم این مرد در بین ما بود یک بازوی قدرتمند برای رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رفت.

وی شهادت مسئولان انقلاب در اوایل تاسیس نظام را در زمانی دانست که جمهوری اسلامی نیاز به این مردان داشت و ادامه داد: شهید بهشتی کسی بود که صمیمانه با رهبران کمونیست و حزب توده به مناظره می‌نشست و این مناظرات در تلویزیون سال‌های نخست انقلاب پخش می‌شد اما این دشمنان کج‌اندیش و خبیث یارای تحمل بهشتی را نداشتند.

طاهایی با اشاره به سخن تاریخی امام خمینی (ره) که تعداد شهدای هفتم تیر را به عدد شهدای کربلا فرموده بودند، تصریح کرد: من فکر می‌کنم که این فرمایش امام راحل یک رمزی در خود داشت.

وی قانون اساسی و جمهوری اسلامی را حاصل طراحی شهید بهشتی و خبرگان آن‌ موقع کشور دانست و تصریح کرد: امام راحل معمار انقلاب اسلامی بودند و طراحی آن را بر عهده این شهید والامقام و دیگر متخصصان گذاشتند.

استاندار مازندران به قانون اساسی کشور و پیش‌بینی رعایت کامل حقوق اقلیت‌های مذهبی در این قانون اشاره و تصریح کرد: من در نخستین سال‌های انقلاب نماینده مجلس بودم و دیدم در جمهوری اسلامی حقوق نماینده اقلیت یهودی و دیگر ادیان الهی مساوی یک عالم فقیه که نماینده خانه ملت است بود و مساوی با رئیس مجلس حق رای دارد.

طاهایی با اشاره به فتوای مقام رهبری امام خامنه‌ای که ساخت سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند، افزود: این فتوای یک فرد وارسته و خداشناس است اما غربی‌ها با این وجود در استانبول، بغداد و مسکو پیاپی مذاکره و گفت‌وگو می‌گذارند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول