اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور عشایر گچساران صورت گرفت

اتمام پروژه‌های عمرانی مناطق عشایری پاکوه و کلاغ‌‌نشین گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر گچساران گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی مناطق اسکان عشایر پاکوه و کلاغ‌نشین گچساران پایان یافته است.

اتمام پروژه‌های عمرانی مناطق عشایری پاکوه و کلاغ‌‌نشین گچساران

بهمن آزادی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: این شهرستان به واسطه قرار داشتن در مسیر استان‌های سردسیری و گرمسیری یکی از ایل‌راه‌های مهم عشایر در جنوب است.

رئیس امور عشایر گچساران بیان داشت: عشایر برای تأمین زندگی خود نیازمند بکارگیری و انجام اقدامات و فعالیت‌هایی به جز دامداری هستند.

آزادی تصریح کرد: زراعت، پرورش ماهی، پرورش زنبور عسل، تولید صنایع دستی و سایر مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌های تولیدی و درآمدزا برای عشایر است.

وی با اشاره به لزوم توسعه و رشد شاخص‌های تولیدی عشایر یادآور شد: برای حمایت از عشایر در زمینه افزایش و تقویت تولیدات دامی و کشاورزی اقدامات مطلوبی در دست اقدام است.

آزادی تشکیل کمیته امور عشایر گچساران در راستای بررسی و ارائه راهکارهای مؤثر در زمینه حل مشکلات عشایر را از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه عنوان کرد.

وی افزود: جلسات این کمیته و کمیسیون‌های مربوطه به طور مستمر تشکیل شده و مشکلات پیش روی عشایر به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عشایر گچساران با مشکل کمبود آب کشاورزی مواجه هستند

رئیس امور عشایر گچساران تصریح کرد: اسکان عشایر این شهرستان به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به آنان در حال اجرا و پیگیری است.

آزادی با اشاره به اقدامات عمرانی امور عشایر برای خدمات‌رسانی به مناطق اسکان عشایر افزود: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی مناطق اسکان عشایر پا‌کوه و کلاغ‌نشین به پایان رسیده است.

وی آسفالت خیابان‌ها، احداث سیل‌بند، پروژه تأمین آب شرب و کشاورزی، تأمین برق و ایجاد فضاهای آموزشی را از جمله پروژه‌های عمرانی اجرا شده در این مناطق عنوان کرد.

آزادی با اشاره به تداوم خدمات‌رسانی به این عشایر ابراز داشت: عملیات آسفالت جاده دسترسی و زیرسازی و جدول‌گذاری شهرک‌های عشایرنشین پا‌کوه و کلاغ‌نشین به اتمام رسیده است.

وی آغاز عملیات اجرایی خدمات‌رسانی به این شهرک‌ها را از سال 74 عنوان و خاطرنشان کرد: افزون بر 150 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 900 نفر در این مناطق عشایری اسکان یافته‌اند.

رئیس امور عشایر گچساران کمبود آب کشاورزی را مهم‌ترین مشکل عشایر گچساران عنوان کرد و گفت: در صورت اجرا و اتمام پروژه پمپاژ آب رودخانه زهره به دشت امامزاده جعفر(ع) مشکلات کشاورزان عشایر پا‌کوه و کلاغ‌نشین حل می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول