اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد

برپایی جشنواره نمک در ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی از برپایی جشنواره نمک خبر داد و گفت: در بعضی از نقاط دریاچه ارومیه ارتفاع قالب‌های نمک به یک‌ونیم متر می‌رسد و می‌توان در آنها یک مراسم شاد و مفرح را برای گردشگران برپا کرد.

برپایی جشنواره نمک در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین امامی ظهر امروز در جلسه ستاد دائمی سفرهای تابستانی آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارومیه با یکی از مهم‌ترین زیست‌بوم‌های دنیا به عبارتی دریاچه ارومیه همجوار است می‌توان با توجه به شوربودن این دریاچه یک جشنواره برگزار کرد که مقدمات کار در این راستا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: چگونگی برپایی این جشنواره و برنامه‌های جانبی آن به طور کامل تدوین و برنامه‌ریزی شده است تا با همکاری مسئولان ارومیه و سایر شهرستان‌های مجاور با این دریاچه به طور سلسله‌وار در مدت 40 روز این جشنواره برپا شود که لازمه برپایی آن تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

امامی با بیان اینکه در طراحی این آیین مفرح از جشنواره‌های یخی کشورهای سردسیر الهام گرفته‌ایم، ادامه داد: در بعضی از نقاط دریاچه ارومیه ارتفاع قالب‌های نمک‌گیری به بیش از یک و نیم متر می‌رسد که می‌توان یک مراسم شاد و مفرح را برای گردشگران برپا کرد.

امامی ادامه داد: در این جشنواره می‌توان امکاناتی برای مجسمه‌سازان فراهم کرد تا از نمک‌های جمع‌آوری شده آثار هنری زیبایی خلق کنند و در نهایت بعد از کسب موافقت مقامات شهرستانی این مجسمه‌های نمکی را به طور حفاظت شده و در قالب‌های شیشه‌ای در میدان‌های شهر قرار داد.

وی به انعقاد قرارداد برای ساخت فیلم مستند پیرامون قابلیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: با یکی از شرکت‌های وابسته به صدا و سیمای استان برای تولید این فیلم با اعتباری به میزان 520 میلیون ریال قرارداد منعقد شده است که امید است در آینده نزدیک مراحل تهیه آن به پایان برسد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به برگزاری آیین آموزشی پیرامون ارتقای مهارت‌های ارتباطی مردم با گردشگران اشاره کرد و اظهار داشت: حدود سه هزار نفر تاکنون از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند تا رفتار مناسبی با گردشگران داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول