اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد خبر داد

صدور کارت سلامت هوشمند برای بیماران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد گفت: در آینده نزدیک کارت سلامت هوشمند برای بیماران صادر می‌شود.

صدور کارت سلامت هوشمند برای بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی اردبیل، سید ابراهیم صادق‌زاده اظهار داشت: با صدور این کارت تمام بیماران با دفاتر بیمه خود ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه کرده و به طور مجانی مورد مداوا و معاینه قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به خدمات تخصصی سرپایی و یا بستری به سطح دو ارجاع می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: با ایجاد شرایط لازم برای اجرای طرح پزشک خانوار شهری در پارس‌آباد این طرح از مهر ماه سال جاری در شهر پارس‌آباد آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: اجرای کامل این طرح ملی، علاوه بر ایجاد عدالت در حوزه بهداشت و درمان موجب ارتقای سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی خانواده‌ها و در نهایت سلامت جامعه خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: با هدف اجرای موفق این طرح و دستیابی به آمار دقیق جمعیت شهری سرشماری خانوار شهری در پارس‌آباد به اتمام رسیده و اطلاعات جمع‌آوری شده ثبت رایانه‌ای می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد با اعلام این‌که هم اکنون 20 پزشک عمومی در پارس‌آباد فعالیت می‌کنند، افزود: برای اجرای طرح پزشک خانوار شهری در این شهر به 36 پزشک عمومی نیاز است.

صادق‌زاده استقبال پزشکان عمومی را از این طرح خوب دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه میزان درآمد پزشکانی که در این طرح مشارکت می‌کنند، افزایش خواهد یافت مشکلی در تامین نیرو از جمله پزشک وجود ندارد.

وی طرح پزشک خانواده شهری را گامی بلند برای زندگی سالم و با طول عمر بیشتر و بهتر شدن هزینه های سلامت دانست و اظهار داشت: این طرح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را نظام‌مند و دسترسی مردم به امکانات پزشکی و خدمات و مراکز درمانی آسان خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده در ادامه طرح پزشک خانواده روستایی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و سایر سازمان‌های بیمه‌گر در پارس‌آباد مغان اجرا می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد به مزایای این طرح برای پزشکان و نیز شهروندان نیز اشاره و افزود: در قالب این طرح هر پزشک خانواده تا شعاع 1.5 کیلومتری محدوده درمانگاه محل خدمت خود حداقل به 500 و حداکثر به 2 هزار و 500 نفر و در برخی مناطق با لحاظ کردن شرایط خاص منطقه و تصمیم ستاد اجرایی شهرستان تا 3هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد کرد.

وی سرانه هر پزشک عمومی مشمول این طرح را به ازای هر نفر 17 هزار و 500 ریال ذکر کرد و گفت: در این طرح تمام خدمات اورژانسی و ویزیت، معاینه و هزینه دارو در سطح یک رایگان است.

این مسئول افزود: در قالب این طرح پرونده سلامت الکترونیک برای هر فرد تشکیل می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس‌آباد تصریح کرد: به ازای هر 30 هزار نفر یک مرکز شبانه‌روزی و برای هر 2هزار و 500 نفر یک نفر پزشک عمومی و یک پایگاه و به ازای هر 10 هزار نفر یک مرکز مجری شهری پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: هر تیم سلامت محله متشکل از چهار پزشک، دو پرستار، دو ماما و سایر اعضا و در مجموع 17 نفر خواهد بود.

صادق‌زاده با اعلام اینکه در طرح پزشک خانواده شهری خدمات و مراقبت‌های سلامت در سه سطح انجام می‌شود، اظهار داشت: در این طرح تمام ساکنان شهرها بر اساس سیستم ارجاع و نظام سلامت پزشک خانواده خدمات درمانی خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول