به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی پیش از ظهر امروز در نشست دو روزه مدیران و مسئولان روابط عمومیهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: روابط عمومیها باید در ادارههای خود اقدام به جریانسازی کنند و خود را تنها ملزم به تریبون بودن یک مدیر برای انتشار اخبار ندانند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: دورانی که تنها وظیفه مدیران روابط عمومیها نصب پلاکارد بود گذشته است و روابط عمومیها باید با نگرش و ویژگیها بتوانند تعامل درون سازمانی و برون سازمانی مطلوبی را در سازمان خود ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: روابط عمومی علم بهکارگیری هنر در برقراری ارتباط، ایجاد تعامل در دو بعد درون سازمانی و برون سازمانی سازمان است.
فعالی با بیان اینکه کار روابط عمومیها بسیار پیچیده و سخت است، گفت: مدیری میتواند در حوزه روابط عمومی موفق باشد که در درون خودش ویژگیهای تعریف شدهای داشته باشد.
وی تصریح کرد: جامعه مخاطب روابط عمومیها محدود نیست و روابط عمومیها باید در تصمیمسازی، تصمیمگیری و ارائه پیشنهادها تاثیرگذار باشند و مدیران را یاری دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید به مدیر سازمان خط و مشاوره دهند، اظهار داشت: هنگامی که مدیر روابط عمومی به مدیر سازمان خط و خطوط بدهد آن سازمان به سمت تعالی و پیشرفت گام بر میدارد.
وی در پایان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی یک سازمان با رسانههای ارتباط جمعی گفت: روابط عمومی و رسانه همسایه دیوار به دیوار هستند و در مقابل یکدیگر قرار ندارند بنابراین اطلاعرسانی شفاف، رعایت حرمت قلم و اصول اخلاقی در این مسیر بسیار ضروری است.
به گزارش فارس، در ادامه نشست دو روزه مدیران و مسئولان روابط عمومیهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است فاز دوم موزه استحمام شیراز نیز افتتاح میشود.
انتهای پیام/ز20/ض1002