اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اشنویه:

زمینه مبادلات مرزی در اشنویه فراهم شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اشنویه گفت: زمینه و بستر لازم برای فعال‌سازی مبادلات مرزی در اشنویه فراهم شود.

زمینه مبادلات مرزی در اشنویه فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدعلی حسین‌زاده، شامگاه دوشنبه در نخستین جشنواره گیلاس در اشنویه اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی در بخش صادرات غیرنفتی یکی از استان‌های فعال است و شهرستان اشنویه با توجه به فعال‌بودن در بخش کشاورزی می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان اشنویه قطب کاشت درخت گیلاس است از این رو این محصول در داخل استان و حتی خارج از کشور طرفداران زیادی دارد.

حسین‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: وجود استعدادها و ظرفیت‌های متعدد در بخش کشاورزی این شهرستان می‌طلبد تا مسئولان زمینه مبادلات مرزی در اشنویه را بیش از پیش آماده و فعال کنند.

وی با تاکید بر ورود بخش خصوصی در توسعه بخش کشاورزی اضافه کرد: دولت در قالب طرح توسعه کشاورزی، تسهیلات و مزایای خوبی برای متقاضیان در نظر گرفته که نیاز است بخش خصوصی وارد عمل شده و از این تسهیلات در راستای توسعه و پیشرفت این بخش استفاده کند.

حسین‌زاده ادامه داد: در طول چند سال اخیر اقدامات مناسبی در بخش کشاورزی اشنویه به‌ویژه توسعه آبیاری تحت فشار انجام گرفته است و امسال نیز این برنامه‌ها ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به میزان اراضی زیر کشت آبیاری تحت فشار در این شهرستان بیان کرد: میزان اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار از 370 هکتار در سال 89، به یک‌هزار هکتار در سال گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 2 هزار هکتار برسد.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه این شهرستان دارای 76 کیلومتر مرز مشترک با عراق و ترکیه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اشنویه از مزایای این مبادلات بهره‌مند نمی‌شود و ضروری است مسئولان در این راستا توجه کافی به این شهرستان داشته باشند و برای محرومیت‌زدایی از این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول